• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61565
+
-

کمبود داروی آهن‌زدای بیماران تالاسمی در استان

بیماران تالاسمی آذربایجان غربی با کمبود داروی آهن‌زدای بیماران تالاسمی (نانوجید) روبه‌رو هستند.  مدیرعامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: 110بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در استان شناسایی شده‌ و بوکان با 25 نفر بیشترین و چالدران با 3 نفر، کمترین تعداد مبتلایان به تالاسمی را به خود اختصاص داده‌اند. تعداد مبتلایان به تالاسمی در ارومیه نیز 30 نفر شناسایی شده است.  

«نجیبه سلامت» با اشاره به این‌که همه بیماران مبتلا به تالاسمی در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اظهار کرد: بیمه تمام داروهای ایرانی این بیماران را به صورت رایگان تامین می‌کند ولی در تامین داروهای خارجی به دلیل تحت پوشش نبودن از سوی بیمه‌ها، بیماران تحت فشار هستند.  

مدیرعامل انجمن تالاسمی آذربایجان غربی با اشاره به این‌که افراد مبتلا به بیماری تالاسمی زیاد نمی‌توانند به کارهای سخت مشغول شوند، افزود: در انجمن تالاسمی استان تعداد 25 فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار وجود دارد که هیچ کدام کار دولتی ندارند. این بیماران به دلیل دریافت ماهانه چند نوبت خون و پلاسما به شدت نیازمند دارو و کمک‌های مالی هستند؛ همچنین هزینه‌های بالای درمانی ام‌ار‌ای و سونوگرافی و مشکل مکانی انجمن نیازمند توجه دولت به‌ویژه خیران استان هستند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید