• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61564
+
-

تولید هزار تن گیلاس در باغ‌های خلخال

مدیر جهاد کشاورزی خلخال از آغاز برداشت گیلاس از باغ‌های میوه مناطق نیمه‌گرمسیری این شهرستان خبرداد. «بهبود علیزاده» به ایرنا گفت: از ۳۹۰ هکتار باغ‌های گیلاس این شهرستان ۲۴۲ هکتار بارور است که با توجه به میانگین 5 /4 تن عملکرد محصول در هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار تن انواع گیلاس در بخش‌های خورش رستم، مرکزی و شاهرود خلخال برداشت شود.

وی اظهار کرد: از مجموع کل گیلاس تولیدی این شهرستان ۲۶۰ تن از محصول، مربوط به باغ‌های گیلاس بخش شاهرود به‌ویژه دهستان شال واقع در این بخش است.
علیزاده گیلاس محلی، مشهد و اصلاح شده سفید و قرمز را از انواع ارقام محصول گیلاس تولیدی باغ‌های مناطق مختلف خلخال عنوان کرد و گفت: با توجه به تولید ارگانیک محصولات باغی خلخال و پرهیز باغداران از استفاده از انواع کود و سموم شیمیایی، گیلاس تولیدی این شهرستان عطر، بو و مزه دلچسب و رنگ زیبایی دارد و در بازار میوه طرفداران زیادی دارد.

این مسئول بیان کرد: گیلاس از میوه‌های زودرس و سازگار با منطقه کوهستانی خلخال است و باغداران خلخال به‌ویژه باغداران شاهرود بخش بزرگی از باغ‌های خود را به پرورش درختان این محصولات اختصاص می‌دهند و از اول نیمه دوم خردادماه تا پایان تیرماه بهترین زمان و فصل برداشت است. گیلاس تولیدی خلخال پس از برداشت در بازارهای مصرف داخل شهرستان و استان همسایه گیلان به فروش می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید