• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61560
+
-

افتتاح 6 هتل در آذربایجان شرقی تا پایان سال

مدیر کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از احداث ۳۰ هتل جدید در آذربایجان شرقی و بهره‌برداری از 6 واحد این اماکن اقامتی گردشگری تا پایان سال جاری خبر داد. 

 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «مرتضی آبدار» گفت: 4 هتل ۵ ستاره، 7 هتل ۴ ستاره، ۹ هتل ۳ ستاره، 8 هتل ۲ ستاره و یک هتل ۱ ستاره و یک باب هتل‌آپارتمان را از هتل‌های در دست ساخت آذربایجان شرقی توسط بخش خصوصی است. وی اضافه کرد: با افتتاح و راه‌اندازی این هتل‌ها که 2۲۴۳ اتاق را شامل می‌شوند، 4۵۸۰ تخت به تخت‌های اقامتگاهی آذربایجان شرقی افزوده خواهد شد.  

وی پیشرفت عملیات اجرایی هتل‌های در دست ساخت استان را ۶۵ درصد اعلام کرد.  آبدار با بیان این‌که تا پایان دولت دوازدهم تعداد ۱۷ هتل به چرخه صنعت گردشگری آذربایجان شرقی اضافه می‌شود، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریز‌ی‌های انجام‌شده تا پایان امسال ۶ هتل از مجموع هتل‌های در دست ساخت به بهره‌برداری خواهد رسید.  آبدار تبریز و جلفا را دارای بیشترین تعداد هتل‌های پرستاره در حال ساخت استان اعلام کرد و ادامه داد: در شهر‌های میانه و سردرود نیز هتل‌هایی در این رده ساخته می‌شود. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از صدور تعداد ۱۲۰ موافقت اصولی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان هم خبر داد و گفت: با انجام مراحل اداری و سیر تکاملی آن‌ها می‌توان به صدور مجوز نهایی حداقل ۷۰ پروژه نیز در این بخش امیدوار شد. 

آبدار با تاکید بر این‌که میراث فرهنگی و مدیریت ارشد آذربایجان شرقی اهتمام و تلاش ویژه‌ای برای افزایش سرمایه‌گذاری‌ها در بخش گردشگری دارند، گفت: بر همین مبنا میزان اعتبارات این بخش نسبت به 5 سال گذشته بیش از ۵ برابر شده است که دستاورد مهمی به شمار می‌رود. با تمام این اوصاف هنوز آذربایجان شرقی در حوزه هتل‌داری از شهر‌هایی مثل اصفهان، شیراز و تهران بسیار عقب‌تر است و باید بسیج عمومی و همگانی برای جبران این کمبود‌ها از سوی دولت و بخش خصوصی استان صورت پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید