• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61513
+
-

گسترش خانه‌های بهداشت سیار

نماینده شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ، کیار و دهستان دستگرد از برنامه‌‌ریزی وزارت بهداشت برای توسعه خانه‌های  بهداشت سیار در مناطق عشایرنشین خبر داد.
«علی کاظمی باباحیدری» در پایان سفر معاون وزیر بهداشت به شهرستان‌های فارسان، کوهرنگ، اردل و کیار در گفت‌وگو با ایرنا افزود: معاون درمان وزیر بهداشت، یکی از راهکارهای توسعه خدمات درمانی در مناطق عشایری را، استفاده از خانه‌های بهداشت سیار اعلام کرد.
به گفته وی، بر این اساس «قاسم جان‌بابایی» معاون وزیر بهداشت در سفر به مناطق عشایری استان، از ایجاد ۳۰ خانه بهداشت سیار در این مناطق برای خدمت‌رسانی به مردم در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کاظمی یادآور شد: بر اساس اعلام معاون وزیر در این خانه‌های بهداشت که در زمان استقرار عشایر کوچ‌رو در منطقه دایر خواهد شد، همانند شبکه‌های بهداشت دائمی در نقاط شهری و روستایی به مردم خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون وزیر بهداشت به استان، تکمیل شبکه بهداشت کوهرنگ که ۱۷ سال به طول انجامیده است، از سوی وزیر بهداشت در تهران پیگیری می‌شود تا اعتبارات لازم برای این شهرستان اختصاص یابد.

کاظمی گفت: طرح توسعه فارسان در سفر معاون وزیر مورد بحث قرار گرفت و با توجه به ۲۰ میلیارد ریال اعتبار موجود، قرار شد اعتبارات بیشتری برای تجهیز کامل این بیمارستان به چهارمحال و بختیاری اختصاص یابد.
به گفته وی، یکی از نیازهای بخش درمانی و بهداشتی استان افزایش ساعات خدمت‌رسانی در مراکز بهداشتی است که قرار است به‌زودی در این زمینه تصمیم‌گیری شود تا نوبت‌های بعدازظهر تا بیش از ساعت ۲۰ ادامه یابد و نیروهای طرحی بخش بهداشت و درمان نیز در مناطق محروم مورد تمدید قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید