• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61511
+
-

زیرساخت‌های کشت برنج از بین رفت

رئیس انجمن برنج خوزستان گفت: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با کشت برنج در مناطقی از استان بر اثر سیل از بین رفته‌اند و این مساله کشاورزان را در کشت این محصول با مشکل مواجه کرده است. «محمد سواری» در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص کشت برنج در استان خوزستان اظهار کرد: تقریبا فصل کشت را از دست داده‌ایم و با توجه به مشکلاتی که در بحث سیلاب به وجود آمده است، انتظار بود تا شرایط برای کشت مهیا می‌شد.

وی افزود: بسیاری از زیرساخت‌های مرتبط با بحث کشت برنج در مناطقی از استان در اثر سیلاب از بین رفته و این مساله کشاورزان را در کشت برنج با مشکل مواجه کرده است. این مسئول بیان کرد: زیرساخت‌هایی که بر اثر سیلاب به طور کامل از بین رفته یا به تعمیر نیاز دارند، همچنان به حال خود رها شده‌اند و اقدام خاصی برای آنها انجام نگرفته و این مساله اعتراض برنجکاران را در پی داشته است.

سواری گفت: در برخی از مناطق که امکان کشت وجود داشته است، کشاورزان به کشت برنج اقدام کرده‌اند. اما در مناطقی مانند شعیبیه شوشتر، دشت آزادگان و... زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی آسیب دیده‌اند و انتظار داریم برای حل این مسائل هرچه سریع‌تر اقدام شود.

رئیس انجمن برنج خوزستان ادامه داد: تقریبا می‌توان گفت روزهای موثری را که گیاه برنج به خوبی رشد می‌کند و در شرایط آب و هوایی دچار آسیب نمی‌شود، از دست داده‌ایم. اما همچنان امیدواریم و انتظار داریم به حل مشکلات برنجکاران استان که زیرساخت‌هایشان در سیلاب اخیر از بین رفته است، رسیدگی شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید