• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61486
+
-

کمبود ۹۰ کولر در حوزه‌های کنکور لرستان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان از کمبود ۹۰ کولر آبی برای تامین سیستم سرمایشی حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در شهرهای کوهدشت، رومشکان، پلدختر و خرم‌آباد خبر داد. به گزارش مهر، «رضا زینی‌وند مقدم» با اشاره به این‌که ۴۰ هزار و ۹۲۶ از لرستان در کنکور سراسری ۹۸ شرکت می‌کنند که از این تعداد برگزاری فرآیند آزمون ۲۴ هزار و ۸۲۰ به عهده آموزش و پرورش استان است، اظهار کرد: آزمون مابقی داوطلبان توسط دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که برگزاری کنکور سراسری در بروجرد به طور کامل توسط دانشگاه انجام می‌شود، افزود: ‬در خرم‌آباد برگزاری کنکور دانش‌آموزان دختر رشته تجربی بر عهده آموزش و پرورش لرستان است. این مسئول گفت: در شهرستان‌های دیگر استان از جمله کوهدشت، رومشکان، پلدختر، ازنا و... آزمون کنکور در تمام رشته‌ها توسط آموزش و پرورش لرستان برگزار می‌شود.

زینی‌وند مقدم با بیان این‌که در برگزاری کنکور با مشکلاتی مواجه هستیم، ادامه داد: در رومشکان، کوهدشت و پلدختر در زمینه سیستم سرمایشی سالن‌های برگزاری آزمون با مشکل مواجه هستیم. در کوهدشت ۱۵ حوزه داریم که در ۵ حوزه مشکل داریم. برای هر حوزه ۶ کولر نیاز است.

وی با اشاره به این‌که در دورود، ازنا و الیگودرز مشکلی وجود ندارد، بیان کرد: در پلدختر در ۲ حوزه مشکل داریم و ۱۲ کولر نیاز است. در رومشکان ۱۰ حوزه داریم که ۴ حوزه مشکل سیستم سرمایشی دارند. در خرم‌آباد هم ۴ حوزه دچار مشکل هستند.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با بیان این‌که در مجموع ۹۰ کولر آبی نیاز داریم، گفت: آنچه تجهیزات داشته‌ایم بسیج و سعی کرده‌ایم سالن‌ها مجهز باشند اما برای رفع مشکل سیستم سرمایشی به کمک نیاز داریم. استاندار لرستان نیز در این رابطه با اشاره به این‌که وزارت علوم و سازمان سنجش باید شرایط مطلوب را برای برگزاری کنکور سراسری تامین کنند، افزود: اگر به هر دلیلی شرایط مهیا نشد، نمی‌توانیم بچه‌ها را رها کنیم. دوستان پیگیری کنند و سهم استان را بگیرند.

«موسی خادمی» با بیان این‌که تعدادی از تجهیزات مورد نیاز را ما تامین می‌کنیم، اظهار کرد: سازمان مدیریت استان کمک کند که کولرهای آبی مورد نیاز خریداری شود. ۴۰ کولر را ما خریداری می‌کنیم و۵۰ کولر دیگر را با رایزنی در سطح ملی تامین اعتبار کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید