• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61510
+
-

دانشگاه فرهنگیان در چهارمحال و بختیاری احداث می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیگیری تامین زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه در آینده  نزدیک در استان احداث می‌شود.
به گزارش مهر، «اقبال عباسی» در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری اظهار کرد: یکی از رخدادهای مهم در چهارمحال و بختیاری تربیت معلم است که متأسفانه تصمیم‌گیرندگان در ۴۰ سال گذشته در آموزش و پرورش، آن‌طور که باید برای تأمین معلم همت نکردند و در مقطعی نیروهای خدماتی را به کارمند رسمی تبدیل کردند.

وی افزود: اختصاص زمین مناسب برای احداث دانشگاه فرهنگیان یک تصمیم بسیار استراتژیک و اساسی برای استان است و این مهم هرچقدر عقب بیفتد، استان نیز عقب خواهد افتاد زیرا وجود این دانشگاه برای استان در زمینه اشتغال و … یک نعمت محسوب می‌شود.
عباسی ادامه داد: معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری تا حصول نتیجه پیگیر تأمین زمین برای احداث دانشگاه فرهنگیان در استان شود و اگر زمین از راه و شهرسازی تأمین نشد از زمین‌های منابع طبیعی به این امر اختصاص داده شود. وی بیان کرد: ایجاد مدارس نمونه دولتی در مقطع اول متوسطه در شهرستان سامان و بن، مانعی ندارد. عباسی درخصوص برگزاری مسابقات ورزشی دانش‌آموزی به میزبانی استان نیز گفت: این امر فرصت مناسب برای معرفی استان است لذا باید مراکز تفریحی و توریستی و مراکز خرید صنایع‌دستی آماده این مهم باشند. وی با بیان این‌که باید اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها انجام شود، گفت: تمامی دستگاه‌های متولی اعم از نیروی انتظامی، علوم پزشکی و … آمادگی خدمات‌رسانی در ایام برگزاری مسابقات را داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و  برنامه‌ریزی استان نیز در این نشست بیان کرد: اعتبار لازم برای احداث مجموعه ورزشی شهدای دانش‌آموز استان تأمین خواهد شد. «طهورث الیاسی» بیان کرد: توسعه فضاهای ورزشی نقش مهمی در سلامت دانش‌آموزان دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید