• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61475
+
-

ایجاد 6 هزار شغل با پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری

اخبار استان
ایجاد 6 هزار شغل با پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس آخرین آمار، با پرداخت حدود ۲ هزار میلیارد ریال به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در این استان، زمینه اشتغال 6۲۷۵ نفر فراهم شده است. 

به گزارش ایرنا، «پروانه نیک‌مرام» افزود: این میزان تسهیلات به 2۳۴۶ طرح اشتغال‌زایی روستایی و عشایری در کهگیلویه و بویراحمد پرداخت شده است.
وی بیان کرد: شهرستان‌های بویراحمد و چرام به ترتیب بیشترین و کمترین پرداختی تسهیلات روستایی و عشایری به متقاضیان را در استان به خود اختصاص داده‌اند. نیک‌مرام عنوان کرد: به تفکیک شهرستانی در بویراحمد 1046 طرح، بهمئی ۲۸۵ طرح، گچساران ۲۰۰ طرح، کهگیلویه ۳۱۱، دنا ۱۸۴، باشت ۱۱۱، لنده ۱۰۹ و چرام ۱۰۰ طرح اجرا شده است.

وی تصریح کرد: آمار طرح‌های منعقدشده در شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در مجموع 2۴۹۱ طرح با اشتغال 6۵۴۱ نفر به مبلغ 2۱۴۷ میلیارد ریال بوده است. مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بر پرهیز از پول‌پاشی به بهانه اشتغال‌زایی تاکید کرد. 

نیک‌مرام از جمله اهداف مهم در اجرای طرح حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری را توانمندسازی روستاییان و عشایر، ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و به‌ویژه حاشیه شهرها، حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی، تثبیت اشتغال پایدار، تامین بخش مهمی از نیازهای ضروری کشور در استان‌ها و تکمیل زنجیره تولید و حمایت از واحدهای تولیدی دانست.

این خبر را به اشتراک بگذارید