• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61443
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/0Kxy
+
-

نخستین جشنواره ملی پانتومیم در زنجان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری نخستین جشنواره ملی پانتومیم ایران در این استان در آبان امسال خبر داد و گفت: زنجان به زودی به‌عنوان مرکز پانتومیم کشور شناخته خواهد شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، فاطمه کرباسی با اعلام این خبر افزود: مجوز برگزاری جشنواره پانتومیم را در چند سال گذشته اداره کل هنرهای نمایشی صادر کرده اما به مرحله اجرا نرسیده بود. با پیگیری‌های انجام‌شده، مجوز برگزاری جشنواره پانتومیم صادر و مراحل اولیه برای میزبانی از این رویداد مهم هنری آغاز شده است. 

وی ادامه داد: با تشکیل شورای سیاستگذاری جشنواره پانتومیم، از چند هنرمند مطرح این عرصه درخواست برنامه عملیاتی و اجرایی شد و هم‌اکنون شورا در حال بررسی پیشنهادهای دریافتی است. طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، این جشنواره در آبان سال جاری در استان زنجان برگزار خواهد شد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بیان کرد: هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم تلاش برای گسترش علم پانتومیم، حمایت از هنرمندان پانتومیم با هدف معرفی صحیح و علمی این هنر، تلاش برای تولید آثار فاخر به‌منظور حضور در صحنه‌های بین‌المللی و آموزش و گسترش پانتومیم در ایران با استفاده از راه‌اندازی مرکزی رسمی برای این هنر است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید