• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 3 تیر 1398
کد مطلب : 61450
+
-

تغییر کاربری ۷۰۳ هکتار زمین کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۷۰۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان به شکل مجاز تغییر کاربری پیدا کرده و برای اجرای طرح‌های اقتصادی واگذار شده است. 

به گزارش ایرنا، پرویز عبدی بیان کرد: واگذاری این اراضی برای اجرای طرح‌های کشاورزی مختلف اقتصادی از قبیل دامپروری، مرغداری و طرح‌های غیرکشاورزی مانند ساخت واحدها و کارگاه‌های صنعتی و نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در قالب طرح طوبی انجام شده است. 

وی با بیان این‌که هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی به جز در مواردی که مجوزهای لازم در چارچوب قانون صادر شده باشد ممنوع است، افزود: اراضی واگذارشده از جمله اراضی درجه دوم کشاورزی بوده است و بنا به ضرورت برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا و در چارچوب قانون واگذار شده‌اند. 

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: با بهره‌برداری از طرح‌هایی که در این اراضی اجرا شده‌اند، زمینه اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر فراهم شده است. عبدی در ادامه گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تخصیص اراضی ملی از سوی اداره کل منابع طبیعی بیش از ۳۳۶ هکتار است که در ماه‌های آینده تصویب می‌شود و قرارداد طرح‌های جدید (زیتون‌کاری و پسته‌کاری) نیز منعقد خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی با هماهنگی و برنامه‌‌ریزی مناسب با هدف تسهیل و تامین زمین مورد نظر برای سرمایه‌گذارانی که دارای اهلیت کافی به منظور اجرای طرح هستند اقدام می‌کند. این مقام مسئول توضیح داد: واگذاری اراضی ملی برای اجرای طرح‌های اشتغال‌زا و تولیدی در استان از اولویت‌های کاری سازمان جهاد کشاورزی است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید