• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61091
+
-

توسعه روابط اتاق‌های بازرگانی سلیمانیه و سنندج

اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه در بازدید از غرفه واحدهای تولیدی کردستان در نمایشگاه «رونق تولید» توانمندی تولیدی و صنعتی کردستان را فراتر از تصور توصیف کردند. یکی از اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه اقلیم کردستان عراق با اشاره به این‌که نمایشگاه رونق تولید در سنندج به‌خوبی توانمندی واحدهای تولیدی و صنعتی کردستان را نشان داده است، گفت: محصولات و تولیدات واحدهای تولیدی این استان بیانگر توانمندی بالای آنهاست. 

به گزارش ایرنا «آزاد شمقار» در حاشیه بازدید از نمایشگاه رونق تولید سنندج اظهار کرد: ارتباط بین اتاق‌های بازرگانی سلیمانیه و سنندج از سال ۹۱ هجری شمسی برقرار شده و امیدواریم همچنان استمرار داشته باشد. 
وی با بیان این‌که در این شرایط سخت اقتصادی که ایران به واسطه تحریم‌ها با آن مواجه شده ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر ما با این کشور ضروری‌تر است، افزود: ایران یکی از کشورهای مهم برای ماست، چراکه پیوند تاریخی و فرهنگی زیادی بین دو طرف برقرار است.  یکی دیگر از اعضای اتاق بازرگانی سلیمانیه هم گفت: به دعوت اتاق بازرگانی سنندج به همراه چند عضو اتاق بازرگانی سلیمانیه و دیگر استان‌های اقلیم کردستان عراق در این نمایشگاه حضور پیدا کرده‌ایم. 

«احمدعلی محمد» با اشاره به این‌که اقدام اتاق بازرگانی سنندج که همواره ما را در برنامه‌هایی همچون برپایی نمایشگاه در ایران سهیم می‌دانند قابل تقدیر است، افزود: برای مشاهده توانمندی‌های تولیدی و صنعتی استان کردستان از نزدیک در این نمایشگاه حضور پیدا کردیم.  علی محمد یادآور شد: با حضور در این نمایشگاه و مشاهده غرفه‌های واحدهای تولیدی به میزان توانمندی تولیدی و صنعتی کردستان که فراتر از تصور ما بود، پی بردیم.  وی اظهار کرد: برپایی چنین نمایشگاهی و دعوت از اعضای اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق موجب پیوند و ارتباط بیشتر بازرگانی و تجاری بین اقلیم کردستان عراق و ایران به‌ویژه شهرهای مرزی این دو کشور می‌شود. 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج هم اظهار کرد: یکی از رسالت‌های ما معرفی ظرفیت‌های واحدهای تولیدی و صنعتی هم به داخل و هم خارج از کشور است.  «سید کمال حسینی» با اشاره به این‌که اگر به واحدهای تولیدی بها و ارزش داده شود شاهد ارتقا و توسعه فعالیت‌های آنها خواهیم بود، افزود: از آنجا که کردستان دارای مرز مشترک با کشور عراق است می‌توان از این فرصت برای تقویت صادرات تولیدات استان بهره گرفت، لذا در راستای معرفی توانمندی‌های بیشتر استان به بازرگانان اقلیم کردستان عراق اقدام به دعوت از اعضای اتاق بازرگانی اقلیم کردستان کردیم. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید