• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 61089
+
-

‌راه‌اندازی ۵ پارک موضوعی در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی‌ شهرداری: از این پارک‌ها می توان به پارک جوان، پارک بانوان و پارک سالمند اشاره کرد

عمران
‌راه‌اندازی ۵ پارک موضوعی در کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: ۵ پارک موضوعی با عناوین پارک جوان، پارک بانوان، پارک سالمند و 2 موضوع دیگر در این شهر راه‌اندازی می‌شود. این فقط یک نام‌گذاری نیست بلکه رویکردها و کارکردهایی برای این پارک‌ها تعریف کرده‌ایم که بتواند تاثیرگذار باشد. 

به گزارش مهر «مهدی عبدالمالکی» در نشست ستاد ساماندهی جوانان استان کرمانشاه اظهار کرد: در ۳ فرهنگسرای فعال شهرداری کرمانشاه بیش از ۶۷ سرفصل آموزشی در حوزه آموزش‌های عمومی شامل مهارت‌های اجتماعی و مهارت‌های زندگی و حقوق شهروندی دوره‌هایی تدوین و ثبت‌نام آغاز شده است. 

وی افزود: برای پر کردن اوقات فراغت به دنبال توانمندسازی و دوره‌های مهارتی هستیم و سعی کرده‌ایم دوره‌ها کمترین همپوشانی را با بخش‌های دیگر همچون فنی و حرفه‌ای داشته باشد. 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: بخش سوم فعالیت‌های آموزشی است که با همکاری سازمان جهاد دانشگاهی راه‌اندازی شده. این بخش دپارتمان آموزش فرهنگ شهروندی است که در ۳ سرفصل اساسی حدود ۲۰ دوره را شامل می‌شود. این دوره‌ها در قالب آموزش‌های رسمی و با ارائه گواهی معتبر است.

وی اظهار کرد: با همکاری سپاه نبی‌اکرم(ص) استان کرمانشاه برنامه‌های متنوعی برای مناطق حاشیه‌ای طراحی شده و به این منظور کار ساخت سن سیار را شروع کرده‌ایم که بتوانیم در بازه کوتاه تابستان در مناطق سیزده‌گانه حاشیه شهر کرمانشاه به طور مستمر هفته‌ای ۴ روز برنامه‌های متنوعی داشته باشیم. عبدالمالکی ادامه داد: همچنین در ایام مناسبتی در پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر برنامه‌هایی در زمینه نشاط اجتماعی که بی‌ارتباط با اوقات فراغت نیست، در نظر گرفته‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: در حوزه ورزشی به عنوان یک شاخص مهم ۱۵ محله را شناسایی کردیم که در صورت تامین اعتبار به‌زودی به فضاهای ورزشی شهر اضافه می‌شود تا بتواند خدمات رایگان به جوانان و نوجوانان ارائه دهد.  وی بیان کرد: برای این زمین‌ها که در پارک‌ها هستند، پیوست فرهنگی لحاظ شده که تعریف ورزش در پارک‌ها برای اهالی اطراف پارک ایجاد مزاحمت نکند. 

عبدالمالکی ادامه داد: در بحث نرم‌افزاری ورزشی جشنواره‌ای را در ۸ رشته آقایان و 4 رشته خانم‌ها در ۸۸ محله شهر کرمانشاه طراحی کرده‌ایم، اما به دلیل برخی مشکلات مالی در حال حاضر این طرح اجرایی نشده است.  وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های 4 روز اول تیرماه که روز فرهنگی کرمانشاه در کلان‌شهرهای ایران نام‌گذاری شده است، اشاره کرد و افزود: به این منظور 2 برنامه شاخص خواهیم داشت.


افتتاح فرهنگسرای استاد میرجلال‌الدین کزازی 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه عنوان کرد: برنامه اول افتتاح چهارمین فرهنگسرای شهر به نام فرهنگسرای استاد میرجلال‌الدین کزازی است که روز پنجم تیرماه رأس ساعت ۱۹ این فرهنگسرا در جنب مسجد قبا در محله کارمندان افتتاح خواهد شد. وی برنامه دوم را تجلیل از استاد محمدعلی سلطانی عنوان کرد و افزود: این برنامه در روز پنجم تیرماه در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار می‌شود و طی آن از آخرین اثر این استاد رونمایی خواهد شد. 
عبدالمالکی افزود: همچنین در تیرماه امسال تقاطع رسمی امام حسین(ع) به طور رسمی افتتاح خواهد شد.


اجرای 15 برنامه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان 

همچنین معاون پژوهشی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه نیز در این نشست اجرای 15 برنامه به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانشجویان را از برنامه‌های پیش روی این نهاد برای تابستان امسال دانست و گفت: از آنجا که در بحث زیرساخت‌ها با کمبودهایی مواجهیم، لذا بیشتر جامعه هدف ما برای اجرای برنامه‌ها دانشجویان هستند. 

«خلیل جلیلی» اظهار کرد: البته جهاد دانشگاهی کرمانشاه در طول ایام سال مسابقاتی را در بخش دانش‌آموزی با محوریت استعدادیابی و نخبه‌پروری انجام می‌دهد.  مدیرکل ثبت احوال کرمانشاه هم با اشاره به آیین‌نامه تغییر سن جوانی توسط وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس این آیین‌نامه از این پس سن جوانی از 15 تا 32 سال خواهد بود که با این احتساب در استان کرمانشاه حدود 553 هزار جوان داریم. «صادق خدادادی» همچنین از وجود 76 زن و 106 مرد بالای 100 سال در کرمانشاه خبر داد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید