• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60971
+
-

کاهش ۳۰ درصدی برداشت گندم دیم

محصول برداشت‌شده گندم از مزارع دیم استان اردبیل ۳۰ درصد کاهش یافته است.  به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در بازدید از مراکز خرید گندم در شهرستان گرمی درباره وضعیت کشت غلات پاییزه در استان گفت: میزان محصول گندم دیم در استان، به ‌دلیل بارندگی‌ در ایام گل‌دهی و دانه‌بندی خوشه‌های طلایی گندم، نسبت به پارسال ۳۰ درصد کاهش یافته است.

«احمد شهریار» با اشاره به تنش‌های رطوبت از بارندگی‌های نامناسب در فصل برداشت گندم افزود: متاسفانه این تنش‌ها در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، اردبیل و مشگین‌شهر و در برخی مناطق دیگر استان موجب کاهش تولید گندم دیم شده است. وی گفت: با توجه به این‌که بیشترین فعالیت مردم در این خطه کشاورزی است، سازمان جهاد کشاورزی هم در اسرع وقت لیست‌های خرید تضمینی گندم را در شمال استان که رو به پایان است، به بانک‌های عامل کشاورزی استان برای پرداخت بهای گندم کشاورزان تحویل خواهد داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان این‌که اعتبار خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی تامین شده است، اظهار کرد: کشاورزان بابت پرداخت بهای گندم خود هیچ نگرانی نداشته باشند. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید