• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60970
+
-

اجرای طرح مدیریت اثر طبیعی - ملی سبلان

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل گفت: طرح مدیریت اثر طبیعی ملی سبلان اجرا می‌شود. 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد خداپرست» در جلسه بین بخشی اجرای طرح مدیریت جامع اثر طبیعی ملی سبلان در اردبیل اظهار کرد: این اثر سال ۸۱ بر اساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت شد و قوانین و مقررات خاص این مناطق در مورد آن اجرا می‌شود. وی افزود: اجرای طرح مدیریت اثر طبیعی ملی سبلان به مساحت 6۶۴۳ هکتار در کارگروه آمایش سرزمین و شورای برنامه‌ریزی استان به عنوان یک سند بالادستی ملی و منطقه‌ای مصوب شده و لازم است با تلاش تمام عوامل دخیل در این طرح، اجرای آن عملی شود.

خداپرست با اشاره به پیشنهاد ثبت روز ملی سبلان گفت: پاک‌سازی پسماند و ضایعات رها شده، آموزش عشایر منطقه برای رفع تعارض با حیات وحش، افزایش تعداد نیرو‌های یگان حفاظت و انجام گشت و کنترل در منطقه از اهم اقدامات این اداره کل در اجرایی کردن طرح مدیریت جامع اثر طبیعی ملی سبلان هستند.

این مسئول بیان کرد: با هماهنگی‌های انجام ‌شده با اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل و سازمان مرکزی حفاظت محیط زیست، اخذ ورودیه از کوهنوردان و گردشگران داخلی و خارجی در اولویت برنامه کاری این اداره کل قرار دارد.

 وی ادامه داد: مدیریت پسماند پناهگاه اصلی سبلان و فنس‌کشی محدوده پناهگاه سبلان برای جلوگیری از تعارض با حیات وحش منطقه به خصوص خرس قهوه‌ای از موضوعاتی بود که در مورد آن تصمیم‌گیری شد. مدیرکل حفاظت محیط ‌زیست استان اردبیل گفت: برون‌داد اجرای طرح مدیریت این منطقه حفظ ذخایر ژنتیکی، گونه‌ای و زیستگاهی و ایجاد محیط مناسب برای برنامه‌های تفریحی، آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید