• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60968
+
-

زخم ویرانه‌ها بر چهره شهر قوشچی

شهر قوشچی پس از گذشت 29 سال از تبدیل شدن به شهر از داشتن بافت‌ فرسوده و خانه‌‌های ویرانه رنج می‌برد

در شهر
زخم ویرانه‌ها بر چهره شهر قوشچی

خانه‌های کاه‌گلیِ ویران در شهر قوشچی در حومه ارومیه که به خرابه تبدیل شده‌اند از زیبایی این شهر کاسته و عامل بروز معضلات متعددی برای شهروندان شده است. به گزارش تسنیم، روستای قوشچی در سال 1369 به شهر تبدیل شد، اما امروز با گذشت 29 سال از شهر شدنش هنوز از وجود بافت‌های فرسوده و خانه‌های کاهگلی و ویرانه رنج می‌برد.

شهروندان قوشچی از حفاری‌های غیرمجاز تا زاد و ولد حیوانات وحشی، همچنین عقرب و مارهای سمی در این خانه‌های ویران و حتی تبدیل شدن این خرابه‌ها به پاتوق معتادان گلایه‌مند هستند. «پرویز نعل‌بندی» می‌گوید: چند بار نامه‌نگاری کرده و مسئولان شهری را در جریان گذاشتیم تا به مشکلات مناطق رسیدگی کنند، اما در پاسخ گفته شد که بیشتر این خرابه‌ها دست مالکانی است که از پدران خود به ارث برده‌اند و از قوشچی مهاجرت کرده‌اند. ما اجازه دخل و تصرف یا اجازه آواربرداری نداریم.

«امین علی پور» یکی دیگر از شهروندان قوشچی در این باره می‌افزاید: امروز صبح که از خانه خارج شدم با مار بزرگی روبه‌رو شدم که با دیدن من به طرف این خرابه‌ها فرار کرد. «شهرام عباسی» نیز بیان می‌کند: چند بار در نیمه‌های شب با صداهای عجیب و غریب از بیدار شده‌ایم و با مراجعه به این اماکن با حفر شدن این خرابه‌ها توسط چند نفر مواجه شده‌ایم.

«میلاد دین محمدی» یکی دیگر از شهروندان شهر قوشچی نیز می‌گوید: این خرابه‌ها پاتوق مناسبی برای معتادان شده است. از مسئولان درخواست داریم هر چه سریع‌تر این موارد را برطرف کنند. در هفته‌های اخیر، امام ‌جمعه قوشچی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. «حجت‌الاسلام حیدر عباسی» اظهار می‌کند: مسئولان شهر باید برای زیباسازی شهر تلاش کنند. مردم نیز باید برای ترمیم و زیبا‌سازی بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر، مسئولان را یاری کنند. 

وی می‌افزاید: شایسته شهر قوشچی نیست که بافت‌های قدیمی و فرسوده و خرابه‌ها چهره زیبایش را خدشه دار کنند. از مسئولان و مردم درخواست می‌کنیم در این مورد اقدامات لازم را انجام دهند تا شاهد زیبایی بیشتر این شهر باشیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید