• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60952
+
-

افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق در تبریز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از افزایش ۱۵ درصدی مصرف برق در این شهر در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد. به گزارش مهر «عادل کاظمی» بیان کرد: متوسط پیک باری که از هفته پیش تاکنون حادث شده ۹ درصد از میزان سقف تعیین‌شده عدول کرده و اگر میزان پیک بار را نسبت به سال قبل مقایسه کنیم ۱۵ درصد رشد نشان می‌دهد.  

وی افزود: حداکثر پیش‌بینی ما ۸ درصد بود اما این میزان نشان می‌دهد مصرف رشد چشم‌گیری داشته و مشترکان باید همکاری کنند تا آهنگ رشد مصرف کاهش یابد.  وی با اشاره به افزایش چنددرصدی مصرف برق عنوان کرد: افزایش مصرف عوامل مختلفی دارد؛ هرساله ۳۲ هزار نفر به تعداد مشترکان برق افزوده می‌شود و افزایش دما نیز در چند روز اخیر مزید بر علت شده است.  

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این‌که در بخش صنعت، رشد ۲۷ درصدی مصرف برق را شاهد هستیم، ادامه داد: به‌کارگیری سیستم‌های سرمایشی و کولرهای غیراستاندارد هم باعث افزایش مصرف برق شده است. کاظمی در بخش دیگری ضمن توصیه به مشترکان تاکید کرد: ساعت اوج بار منطقه ساعت ۱۲ تا ۱۶ است و از عموم مشترکان می‌خواهیم از به‌کارگیری تجهیزات پرمصرف به صورت هم‌زمان خودداری کنند و کولرهای گازی را در دمای آسایش بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید