• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60962
+
-

جلفا، مقام نخست در تولید زردآلو

مدیر جهاد کشاورزی جلفا با اشاره به جایگاه نخست این شهرستان در شمال غرب کشور از نظر تولید زردآلو گفت: برداشت زردآلو از 4 هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان آغاز شد.  «رضا عباسی» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲ تن محصول زردآلو از هر هکتار باغ موجود در حاشیه رودخانه ارس، سیه‌رود، ایری و دشت گوردیان و باغ‌های هادی‌شهر برداشت شود. 

وی اظهار کرد: این محصول به صورت نوبرانه و فرآوری‌شده (قیسی) علاوه بر مصرف در بازار داخلی به برخی کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان، ارمنستان، روسیه و اوکراین صادر می‌شود.  مدیر جهاد کشاورزی جلفا متوسط برداشت زردآلو از هر هکتار را ۱۳ تن اعلام و یادآوری کرد: این شهرستان در تولید محصول زردآلو، مقام نخست شمال غرب کشور را در اختیار دارد و با آغاز کشت انواع درختان میوه در دشت ۲۵ هزار هکتاری گلفرج از سال جاری، این شهرستان رتبه نخست کشور را کسب می‌کند.  

عباسی ادامه داد: گونه‌های محصول زردآلو شامل محلی، نصیری، شاهرودی، عسکری، شاملو، اردوبادی، لیموند و عسکرآباد است و به دلیل شرایط بد آب و هوایی و سرمازدگی باغ‌های این شهرستان میزان بازدهی این محصول نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید