• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60961
+
-

3 روستای اهر پایلوت اشتغال‌زایی شدند

فرماندار اهر اعلام کرد: ۳ روستای «ورگهان»، «آذغان» و «خونیق» این شهرستان به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی انتخاب شدند. به گزارش ایرنا «زاهد محمودی» در جلسه توسعه اشتغال پایدار روستایی اهر گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بیشتر کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، گردشگری و ورزشی، این روستاها به عنوان پایلوت برای طرح‌های اشتغال‌زایی انتخاب شده‌اند.  

وی افزود: در این روستاها آموزش‌های لازم در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، ورزشی و غیره از سوی ادارات متولی به متقاضیان داده می‌شود. فرماندار اهر گفت: همچنین زیرساخت‌های لازم از جمله راه، برق، آب و گاز در راستای اشتغال و تولید از سوی ادارات خدمات‌رسان در این روستاها تأمین می‌شود. سال گذشته برای ۳۳ طرح روستایی و عشایری در شهرستان اهر، ۱۳۷ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد که ۷۰ درصد طرح‌هایی که برای آن‌ها تسهیلات پرداخت شد، مربوط به بخش کشاورزی و دامداری بود. 

پارسال همچنین ۲۶ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات در بخش فراگیر برای متقاضیان در شهرستان اهر پرداخت شد، ضمن این‌که ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات نیز برای مشاغل خانگی در این شهرستان اختصاص یافت.

این خبر را به اشتراک بگذارید