• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60959
+
-

۳۵ درصد از کودکان کار تبریز از تحصیل جامانده‌اند

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: ۳۵ درصد از کودکان کار و خیابانی تبریز جامانده از تحصیل‌اند یا ترک تحصیل کرده‌اند.  به گزارش ایرنا «محسن ارشد‌زاده» در جلسه ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی افزود: در ۲ سال گذشته ۸۰ درصد این کودکان توسط بهزیستی استان پذیرش شدند که از این تعداد ۱۵۱ نفر ساماندهی شدند و ۱۳۶ نفر هم با تعهد، الزام، تعامل و حمایت‌های برخی نهادهای مسئول به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند. 

وی با بیان این‌که بیشتر کودکان خیابانی و کار زیر ۱۵ سال در تبریز دارای سرپرست هستند، اظهار کرد: هدف بیشتر خانواده‌ها از اجبار کودکان به کار استفاده ابزاری و سودجویانه از فرزندان خود است.  معاون امور عمرانی استاندار نیز در این جلسه با بیان این‌که تکدی‌گری زیبنده تبریز نیست، گفت: تبریز به شهر بدون گدا معروف است و باید جلوی این پدیده را گرفت. 

«جواد رحمتی» با بیان این‌که تکدی‌گری در اشکال مختلف و حتی در فضای مجازی انجام می‌شود، افزود: این پدیده یک معضل اجتماعی است و مدیریت آن نیاز به اتخاذ تمهیدات مختلف از سوی دستگاه‌های اجرایی دارد. 
وی یادآوری کرد: پدیده‌های اجتماعی مانند تکدی‌گری را نمی‌توان با نگاه فنی و اقتصادی حل کرد. این گونه مشکلات باید با تعامل همه دستگاه‌ها و با رویکرد اجتماعی رفع شود. 

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر این‌که در برخورد با چنین متخلفانی، حرمت و کرامت انسانی آن‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: برخی افراد برای امرار معاش به فروشندگی در معابر و تقاطع‌ها اقدام می‌کنند که این موارد باید پیگیری و اقدامات لازم برای ساماندهی آن‌ها انجام شود. 

رحمتی از تشکیل کمیته‌های کاری در ارتباط با معضل متکدیان و کودکان خیابانی در فرمانداری و استانداری در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در این کمیته‌ها موضوع مربوط به ساماندهی متکدیان و کودکان خیابانی به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید