• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60957
+
-

مناطق عشایری اردبیل با 30 میلیارد تومان آب‌رسانی می‌شود

آبرسانی
مناطق عشایری اردبیل با 30 میلیارد تومان آب‌رسانی می‌شود

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای آب‌رسانی مناطق عشایری شمال استان تخصیص یافته است و عملیات آب‌رسانی به این مناطق تا سال آینده به پایان می‌رسد. 

به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در نشستی با مدیر کل بحران و امور زیربنایی سازمان عشایر ایران با اعلام این خبر گفت: تلاش می‌کنیم با تلفیق اعتبارات آب‌رسانی در بخش‌های مختلف، عملیات آب‌رسانی به مناطق عشایری شمال استان را سرعت ببخشیم و لازم است دستگاه‌های متولی از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی با همکاری امور عشایر برآوردهای اولیه از روند عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های آب‌رسانی را انجام دهند. 

«اکبر بهنامجو» افزود: در سال جاری اعتبارات آب‌رسانی به مناطق عشایری استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و باید با تلفیق اعتبارات امور عشایر استان و آب‌رسانی روستایی و همچنین از محل سفر رئیس جمهوری تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

مدیر کل بحران و امور زیربنایی سازمان عشایری ایران هم با اشاره به اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای آب‌رسانی به عشایر استان اردبیل عنوان کرد: این اعتبار در سال گذشته برای استان اردبیل ۴۰ میلیارد ریال بود که امسال 5/ 7 برابر افزایش یافته است.

«بابا داوردان» گفت: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به صورت نقدی اختصاص یافته است و باید در حوزه آب‌رسانی به عشایر هزینه شود. سرپرست آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل هم از در حال احداث بودن 3 مجتمع آب‌رسانی خروسلو، عمران‌آباد و بیله‌سوار در شمال استان خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد ساکنان این مناطق را عشایر تشکیل می‌دهند.  «فرامرز بهنژاد» افزود: برای تکمیل این مجتمع‌های آب‌رسانی یک 1500 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و با تأمین این اعتبار تا تابستان سال آینده این واحدها تکمیل می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید