• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60956
+
-

افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر در ارومیه

بازار
افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر در ارومیه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از افزایش ۱۵ درصدی قیمت شیر در استان خبر داد. «محمد دهقان» در گفت‌وگو با مهر با بیان این‌که افزایش قیمت شیر و به تبع آن لبینات طرح سراسری است که ستاد تنظیم بازار کشور به تصویب رسیده اظهار کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار کشور قیمت شیر ۲۰ درصد افزایش مصوب شده که این میزان در ارومیه ۱۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به فعالیت سه واحد دولتی صنایع تبدیلی شیر خام در استان گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم شیر خام فله‌ای به ۲۵ هزار ریال رسیده و این در حالی است که قبل از افزایش این میزان ۲۳ هزار ریال بود. این مسئول با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان تاکید کرد: هیچ واحد صنعتی در بخش شیر نمی‌تواند قیمت شیر خام و حتی محصولات لبنی را افزایش دهد. افزایش قیمت‌ها بر اساس ستاد تنظیم بازار صورت می‌گیرد.

دهقان دلیل افزایش قیمت شیر را رکود بازار در شهرستان‌ها و نارضایتی کارخانه‌های شیر و لبنیات عنوان و اظهار کرد: بر اساس اعلام اتحادیه لبنیات کشور، افزایش ۲۰ درصدی شیر مصوب شده است که این میزان در استان ۱۵ درصد اعمال شد. بر این اساس، قیمت لبنیات هم بین ۵ تا ۱۵ درصد در پی افزایش قیمت شیر افزایش داشته که طبیعی است، اما در صورت اعمال افزایش بیش از این میزان با تشدید نظارت با واحدهای متخلف برخورد جدی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید