• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60955
+
-

رشد 81 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در آذربایجان شرقی

میزان صادرات کالاها و اقلام غیرنفتی از گمرکات استان آذربایجان شرقی در ۲ ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۸۱ درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۳۸۲ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۴۷۳ میلیون دلار صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۹ درصد رشد کرده است.

«غلامعلی راستی» با بیان این‌که سطح مطلوب خدمات‌رسانی به تجار در گمرکات استان موجب افزایش استقبال برای صادرات از این مناطق شده است اظهار کرد: در این مدت، میزان صادرات کالاهای غیرنفتی استان از کل گمرکات کشور بیش از ۴۱۰ هزار تن و به ارزش حدود ۴۹۰ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۳۸ درصدی در وزن و 8 /7 درصدی در ارزش برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: تعداد کشورهای مقصد صادراتی کالاهای استان در ۲ ماه اول سال جاری حدود ۷۷ کشور بود که بیشتر شامل ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و افغانستان است. عمده کالاهای صادراتی هم در گروه کالایی فلزات، کشاورزی، شیمیایی و پتروشیمی است که به ترتیب با ۷۵، ۶۳ و ۴۸ میلیون دلار در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

آذربایجان شرقی دارای ۳ اداره کل گمرک در تبریز، سهلان و جلفا، ۳ واحد گمرکی در مراغه، خداآفرین و نوردوز و ۳ دفتر گمرکی در فرودگاه شهید مدنی تبریز، شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز و شهر بناب است.

این خبر را به اشتراک بگذارید