• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60851
+
-

تجهیز ۷۵۰ روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت

خبرخوان
تجهیز ۷۵۰ روستای خراسان جنوبی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان‌ جنوبی گفت: در حال حاضر ۷۵۰ روستای استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارند و برای حدود ۷۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار نیز دکل و فنداسیون انجام شده است و تا شهریور کار ۵۰ درصد این روستاها انجام خواهد شد. به گزارش ایسنا «علی دلگیر» در کارگروه فرهنگی و اجتماعی شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی با موضوع بررسی اثر احتمالی توسعه اینترنت پرسرعت روستایی در گسترش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی 3 لایحه محتوا، خدمات و کاربردها و زیرساخت‌ها متصور است که برای لایحه زیرساخت سند توسعه نوشته شده است. 

وی ادامه داد: ۸۰ درصد تکالیف سند توسعه لایحه زیرساخت فضای مجازی محقق شده و ۲۰ درصد باقیمانده تا پایان سال در مناطق روستایی محقق می‌شود. مدیرکل ارتباطات و فناوری خراسان‌جنوبی گفت: دولت 2 هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت ارتباطات و اینترنت در روستاها هزینه و بخش خصوصی نیز ۷ هزار میلیارد تومان توسعه لایه زیرساخت سرمایه‌گذاری کرده است. 

دلگیر بیان کرد: طبق برنامه تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار باید تا انتهای سال به اینترنت پرسرعت و خدمات مرتبط به آن متصل شوند. وی یادآور شد: در خراسان‌جنوبی سایت‌های موفقی در زمینه اشتغال‌زایی و کسب و کار فعالیت دارند که با معرفی آنان به جوانان می‌توان راه درست استفاده از فضای مجازی را آموزش داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید