• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60837
+
-

بهبود آنتن‌دهی تلفن‌ همراه در اطراف حرم رضوی

خبر
بهبود آنتن‌دهی تلفن‌ همراه در اطراف حرم رضوی

سرپرست مخابرات خراسان رضوی درباره همکاری با شهرداری مشهد در راستای آنتن‌دهی مطلوب‌تر تلفن‌های همراه در اطراف حرم رضوی توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تسنیم «حسن اروجی» با اشاره به این‌که اکنون در خراسان رضوی بیش از 4 میلیون و 500 مشترک تلفن همراه داریم که بیش از 70 درصد این مشترکان در مشهد از خدمات و پوشش سراسری شبکه همراه اول استفاده می‌کنند، اظهار کرد: به دلیل وجود بارگاه مقدس رضوی سالانه بیش از 25 میلیون زائر ایرانی و خارجی به این کلان‌شهر مذهبی سفر می‌کنند که این موضوع سبب شده تا بیش از پیش نسبت به موضوع پوشش تلفن همراه در این شهر احساس مسئولیت داشته باشیم. 

وی گفت: خوشبختانه با اقدامات مناسبی که با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد در اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) انجام دادیم توانستیم کیوسک‌های سیار پوشش همراه اول را در میدان بیت‌المقدس، خیابان امام رضا(ع)، خیابان شیرازی و خیابان‌های منتهی به حرم منور رضوی مستقر کنیم تا حد بسیار زیادی پوشش همراه اول در این مناطق پرتراکم شهر در حد مطلوب قرار بگیرد. 

سرپرست مخابرات خراسان رضوی به موضوع پوشش حداکثری و مطلوب همراه اول در مشهد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با کمک و همیاری سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد در حال طراحی و جانمایی سایت‌های همراه اول برای نصب در برخی از نقاط مشهد هستیم. امیدواریم در ادامه مسیر با همکاری مردم هر چه سریع‌تر بتوانیم در نقاطی که نیاز به نصب سایت جدید دارد، این عملیات را اجرایی و پوشش آن نقاط را به حد مطلوب برسانیم. اروجی با اشاره به این‌که تحقق شهر هوشمند کمک بسیار زیادی به رونق کسب و کارها و همچنین ارائه خدمات مطلوب‌تر به شهروندان می‌کند، بیان کرد: خوشبختانه شهرداری مشهد تا امروز در تحقق شهر هوشمند گام‌های بسیار خوبی برداشته و همه ما شاهد این اتفاقات مثبت در شهر مشهد هستیم. 

وی گفت: با توجه به این‌که متولی اجرای پروژه شهر هوشمند سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری است باید هر یک از دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظیفه خود با تلاش حداکثری به این سازمان کمک کنند. ما هم در مجموعه مخابرات استان نسبت به گذشته آمادگی همکاری بیشتری با این مجموعه در راستای تحقق شهر هوشمند داریم. سرپرست مخابرات خراسان رضوی بیان کرد: یکی از مولفه‌های مهم شهر هوشمند وجود زیرساخت‌های ارتباطی در آن شهر است که خوشبختانه اکنون ما در شهر مشهد پوشش نسل سوم و چهارم همراه اول را برای مردم فراهم کرده‌ایم، همچنین با ارائه سرویس‌های متنوع ارتباطی از جمله سرویس پرسرعت اینترنت فیبر نوری موسوم به FTTH مشکلی برای زیرساخت ارتباطی در این شهر نداریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید