• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60816
+
-

ماموریت شهرداری برای کاهش تصادفات

ماموریت شهرداری برای کاهش تصادفات

تیتر یک
ماموریت شهرداری برای کاهش تصادفات

رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل شورای شهر مشهد از ماموریت شهرداری مشهد در راستای کاهش میزان تصادفات درون‌شهری مشهد خبر داد. به گزارش تسنیم، در جلسه مشترک شورای هماهنگی ترافیک خراسان رضوی با پیشنهاد استاندار و موافقت کمیسیون ایمنی و حمل‌و‌نقل استان مقرر شد به صورت آزمایشی فرماندهی کاهش تصادفات مشهد به شهرداری این شهر سپرده شود.  

«مجتبی بهاروند» رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای پنجم شهر مشهد درباره این مصوبه اظهار کرد: بر اساس ماده 106 برنامه ششم توسعه در شهرهای بالای یک میلیون نفر، پلیس راهور باید زیر نظر و فرماندهی شهرداری آن شهر فعالیت کند؛ این اتفاق تاحدودی در تهران افتاده است. در مشهد نیز در دوره فرماندهی انتظامی قبلی به دلایلی مصوب و به شهرداری ابلاغ شد، اما روند عملی شدن آن طی نشد. بهاروند افزود: در شهرهای بزرگ دنیا مانند لندن نیز در جهت یکپارچگی فرماندهی و تسریع در انجام امور و نیز جلوگیری از موازی‌کاری و دوباره‌کاری فرماندهی کل شهر به شهرداری سپرده می‌شود. به عنوان مثال، شهردار لندن در حال حاضر مدیریت و فرماندهی آب، برق و گاز و ترافیک را برعهده دارد که این مهم از دوباره‌کاری جلوگیری می‌‌کند. 

وی خاطرنشان کرد: با حضور فرماندهی جدید نیروی انتظامی میزان ناهماهنگی‌ها کاهش یافته و تعاملات در سطح بسیار بهتری در حال انجام است. ما هم به دنبال این مهم بودیم که در جلسه‌ای که شهرداری، استاندار و پلیس راهور حضور داشته باشند، موضوع واگذاری فرماندهی به شهرداری را پیگیری کنیم که خوشبختانه این موضوع انجام و توسط استاندار ابلاغ شد. هرچند صرف ابلاغ این موضوع نمی‌تواند راهگشا باشد و نیازمند زمان برای عملی شدن این فرماندهی واحد هستیم.  رئیس کمیسیون حمل‌و‌نقل و ترافیک شورای پنجم شهر مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه اجرایی ما در کلان‌شهر مشهد از لحاظ پل، خیابان، روگذر و زیرگذر کمبود نداریم و در مقایسه با کشورهای همسایه خودمان نیز بیشترین امکانات را داریم، اما چرا آمار تصادفات و میزان تخلفات در شهر ما در مقایسه با آنها نجومی است؟ 

بهاروند گفت: مهم‌ترین دلیل ناهماهنگی در کنترل تخلفات است که ما را به رتبه اول تصادفات رسانده است. این کنترل چه هوشمند و چه فیزیکی در اینجا انجام نمی‌شود؛ در کشوری مانند ترکمنستان، شما اگر 5 کیلومتر از سرعت مجاز بالاتر بروید بلافاصله توسط دوربین‌های هوشمند اعمال قانون خواهید شد و در لحظه به شهروند اطلاع داده می‌شود.  این مسئول در ادامه افزود: واقعیت این است که پلیس راهور در حوزه امکانات و نیروی انسانی کمبود دارد، اما این موضوع اگر تحت فرماندهی شهرداری باشد و از امکانات شهرداری نیز استفاده شود، مسلما شاهد تغییرات محسوسی در این حوزه خواهیم بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید