• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60844
+
-

اجرای 6 هزار متر باغ‌بام در مشهد

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تاکنون 6 هزار متر باغ‌بام در سطح این کلان‌شهر اجرا شده است. به گزارش ایرنا «محمد حاجیان شهری» افزود: این میزان فعلا در 3 منطقه ثامن، یک و ۱۱ شهرداری مشهد اجرا شده بنابراین هنوز سایر مناطق شهری دارای باغ‌بام نیستند. 

وی ادامه داد: در مصوبه یک ماه پیش شورای اسلامی شهر مشهد اجرای باغ‌بام برای همه ساختمان‌های دولتی تازه‌ساز اجباری شده و بر این اساس صدور پروانه ساخت برای ساختمان‌های دولتی صرفا با ارائه نقشه باغ‌بام امکان‌پذیر بوده و آیین‌نامه اجرایی مصوبه شورا نیز هم‌اکنون در حال تهیه و تنظیم است. عضو شورای شهر مشهد گفت: اجرای باغ‌بام مورد تشویق و حمایت شهرداری است به طوری که بر اساس مصوبه شورای شهر به ازای هر متر‌مربع اجرای باغ‌بام 5 میلیون ریال کمک بلاعوض و تشویقی به شهروندان پرداخت می‌شود. 

وی به اجرای پروژه‌های باغ‌بام در مشهد از سال ۱۳۹۰ اشاره و بیان کرد: برخی مشکلات اجرایی در آیین‌نامه قبلی باعث شده بود روند اجرای این پروژه‌ها در برخی مناطق کند یا متوقف شود بنابراین در آیین‌نامه جدید این موارد برطرف می‌شود. سرانه فضای سبز این کلان‌شهر 5/3 میلیون نفری 6/16 متر‌مربع است. باید تا سال ۱۴۰۴ کمربند سبز با 2 میلیون اصله درخت در مساحت ۱۳ هزار هکتار اطراف این کلان‌شهر را فرابگیرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید