• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60822
+
-

برخورد با متخلفان ورود فاضلاب به دریا

رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد: در بخش ورود فاضلاب به دریا در صورت وجود هرگونه سهل‌انگاری با مسببان برخورد می‌شود. 

به گزارش فارس «علی صالحی» در نشست خبری هفته قوه قضائیه با بیان این‌که 775 پرونده برای جلوگیری از رفع تصرف اراضی ملی رسیدگی‌ شده است، گفت: ارزش ریالی اراضی رفع تصرف‌شده یک‌هزار میلیارد تومان است. 

وی افزود: در بخش ورود فاضلاب به دریا نیز در صورت وجود هرگونه سهل‌انگاری با عوامل برخورد می‌شود. 

رئیس کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: با قاطعیت با دریاخواری و ساحل‌خواری، فرارهای مالیاتی، جرایم خشن، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالاهای سازمان‌یافته و... برخورد خواهد شد.  صالحی تصریح کرد: در شوراهای حل اختلاف بایستی به موضوع صلح و سازش که هدف اصلی است، توجه شود. 

وی گفت: در سال جاری بیش از 219 هزار پرونده در استان مورد رسیدگی و منتج به صدور رأی شد. رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: رسیدگی به پرونده قاچاق سازمان‌یافته 1128 کانتینر، پرونده‌های تمساح خلیج فارس، مسکوکات تقلبی و... انجام شد. همچنین رفع تصرف از بستر و حریم رودخانه به تعداد 55 مورد در یک سال اخیر انجام شده است. 

وی خاطرنشان کرد: در پرونده تمساح خلیج فارس 2 نفر اعدام و 17 نفر حبس شده‌اند. 
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان درباره پرونده مدیر کل سابق میراث فرهنگی استان افزود: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است و متهمان با قرار وثیقه آزاد هستند.  وی افزود: در سال گذشته 2350 نفر در ملاقات عمومی با رئیس کل دادگستری حضور داشتند. 1650 نفر نیز مشاوره دریافت کردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید