• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60813
+
-

سوزاندن لاستیک معضل محیط زیست زاهدان

محیط زیست
سوزاندن لاستیک معضل محیط زیست زاهدان

مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست اداره کل ضمن گشت و کنترل‌های روزانه خویش موفق به کشف محموله لاستیک‌های فرسوده‌ای شدند که برای سوزاندن جمع‌آوری شده بود. 

به گزارش ایسنا «وحید پورمردان» افزود: افراد سودجو اقدام به انتقال لاستیک‌های فرسوده به حاشیه کمربندی شهرستان زاهدان برای سوزاندن لاستیک‌ها کرده بودند. این عمل معمولاً برای خارج کردن سیم‌های فلزی درون آن‌ها برای فروش توسط افراد سودجو صورت می‌گیرد که با حضور به‌موقع یگان حفاظت اداره کل در منطقه غافل‌گیر شدند. 

پورمردان افزود: لاستیک‌سوزی علاوه بر آثار مخرب بر محیط زیست، در کوتاه‌مدت آثار حاد و در دراز‌مدت آثار مزمن بر سلامتی انسان دارد که شدت این آثار سوء وابسته به زمان قرار گرفتن در معرض آلاینده‌ها و غلظت آن‌هاست که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تحریکات پوستی، چشمی و تاثیرات سوء تنفسی اشاره کرد.
 
پورمردان در ادامه افزود: افراد متخلف ضمن اخذ مدارک جهت تشکیل پرونده و رسیدگی به جرم به دستگاه قضایی معرفی شدند. 

وی در پایان بیان کرد: لاستیک‌ها از مواد پلیمری تشکیل شده‌اند که به راحتی در طبیعت تجزیه نمی‌شوند و خطر جدی برای محیط زیست و سلامت انسان‌ها به همراه دارد. بر اثر سوزاندن لاستیک‌ها ترکیبات متعددی از آلاینده‌ها حاصل می‌شود. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید