• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60820
+
-

کودک‌آزاری؛ رتبه نخست تماس با اورژانس اجتماعی کرمان

جامعه
کودک‌آزاری؛ رتبه نخست تماس با اورژانس اجتماعی کرمان

رئیس اورژانس اجتماعی کرمان گفت: حدود 12 هزار و 601 نفر در سال 97 با 18 خط 123 در سراسر این استان تماس گرفته‌اند و طبق این آمار کودک‌آزاری با 2556 تماس تلفنی رتبه نخست تماس‌ها در اورژانس اجتماعی را به خود اختصاص داده است.  به گزارش ایرنا «لیلا اسماعیلی» افزود: غفلت و بی‌توجهی به فرزندان بیشترین نوع از انواع کودک‌آزاری در استان کرمان است. 

وی گفت: اختلافات خانوادگی با 1۲۹۷ مورد تماس در رتبه دوم تماس‌های ۱۲۳ قرار گرفته که اغلب این اختلافات ناشی از اعتیاد، مشکلات اقتصادی و نداشتن مهارت‌های زندگی است. 

رئیس اورژانس اجتماعی کرمان با بیان این‌که کودکان کار با ۱۲۹ هزار و ۲۹۴ تماس تلفنی با خط ۱۲۳ در جایگاه سوم تماس‌های این نهاد قرار دارند، گفت: کودکان کار و خیابان اغلب برای تأمین معیشت خود و خانواده به خیابان‌ها سرازیر می‌شوند که در استان کرمان در یک اقدام بین‌بخشی حضور این کودکان به طور محسوسی در خیابان‌ها کاهش یافته است. 

وی گفت: همسرآزاری با ۵۲۸ تماس، افکار خودکشی و اقدام به آن با ۴۲۶ تماس، فرار از منزل دختران با ۱۳۷ تماس، زنان و دختران آسیب‌دیده با ۱۲۹ تماس، زوجین متقاضی طلاق با ۱۱۶ تماس، معلول‌آزاری با ۵۳ تماس، اختلال هویت جنسی با ۱۴ تماس به ترتیب در رتبه‌های 4 تا ۱۱ قرار گرفته‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید