• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 1 تیر 1398
کد مطلب : 60818
+
-

کمبود نیروی معلم مرد در شهربابک

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک گفت: با توجه به این‌که فقط 28 درصد نیروی آموزش و پرورش این شهرستان را نیروی مرد تشکیل می‌دهد، در ساماندهی آن دچار مشکل هستیم. 

به گزارش ایرنا «محمد بخشوده» افزود: ۷۲ درصد از نیروهای ما را خانم‌ها و مابقی را آقایان تشکیل داده‌اند و این عدم توازن، ساماندهی نیروی انسانی ما را دچار مشکل کرده است. 

وی با بیان این‌که از مدت‌ها قبل به اداره کل اعلام کرده‌ایم در بیشتر رشته‌ها در بخش نیروی مرد دچار کمبود هستیم، گفت: امسال بیشتر نیروهای ما در حال بازنشستگی هستند و به همین دلیل برای ساماندهی کادر و نیروهای آموزشی مدارس به‌ویژه در دوره متوسطه اول و دوم نیروی کمی داریم. 

بخشوده از ارائه چند راهکار برای رفع مشکل کمبود نیرو در شهربابک یاد کرد و گفت: قصد داریم تمام نیروهای مردی را که در استان داریم و حدود ۱۰ نفر هستند، به شهربابک بیاوریم که این کار، بخش کوچکی از مشکل ما را حل می‌کند. 

وی تاکید کرد: امیدواریم آموزش و پرورش که هر ساله از طریق ماده ۲۸ نیرو می‌گیرد شهربابک را پررنگ‌تر ببیند و در رشته‌های مورد نیاز ما نیز نیروهای جدید استخدام کند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک با بیان این‌که میانگین سنوات همکاران ما در شهربابک بالای ۲۷ سال است و در 2 تا 3 سال آینده بسیاری از آنان بازنشسته می‌شوند، گفت: دانشگاه فرهنگیان سهمیه پذیرش از شهربابک را در رشته‌های مورد نیاز ما بیشتر کند. 

وی از ادغام مدارس و کلاس‌های کم‌جمعیت یعنی زیر ۷۰ نفر در دوره متوسطه یاد کرد و گفت: ناچار هستیم مدارس کم‌جمعیتی نظیر مدارس دهج، جوزم و خبر را تجمیع کنیم. 

بخشوده با تاکید بر این‌که در مقطع ابتدایی مدارس کم‌جمعیت را که حتی دارای یک یا 2 دانش‌آموز هستند حفظ می‌کنیم، ادامه داد: برای این‌که پوشش تحصیلی ما به 100درصد برسد و از بی‌سوادی پیشگیری شود این مدارس را حفظ می‌کنیم. 

وی یادآور شد: در بخش نیروهای خدماتی هم ۵۴ نفر کمبود نیرو داریم. 

بخشوده از مدارس هیات امنایی، شاهد و استعدادهای درخشان یاد کرد و گفت: هرکدام از این مدارس طبق قانون شهریه مصوب دارند. 

رئیس اداره آموزش و پرورش شهربابک تاکید کرد: مدیران مدارس دولتی نمی‌توانند به جز هزینه کتاب و بیمه که اجباری است اولیا را مجبور به پرداخت پولی کنند. 

وی افزود: با توجه به این‌که سرانه‌ای برای مدارس در نظر گرفته نشده است، مدیران مدارس دولتی از اولیا تقاضای پرداخت هزینه دارند اما کسی مجبور به پرداخت پول نیست.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :