• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60668
+
-

اتمام عملیات پایش مکانیزه وضعیت روکش آسفالت معابر

عملیات پایش مکانیزه وضعیت روکش آسفالت معابر بزرگراهی به اتمام رسید. به گزارش همشهری، صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با اعلام اتمام عملیات ارزیابی مکانیزه وضعیت روکش آسفالت تمام خطوط اتوبوس تندرو (بی‌آرتی) به طول 396کیلومتر، از پیشرفت صددرصدی این طرح در سطح معابر بزرگراهی شهر تهران خبر داد و گفت: «بیش از 3700کیلومتر از معابر بزرگراهی شهر تهران (در قالب عرض 3متری سامانه ارزیابی مکانیزه) شناسایی و برداشت شده است و به این ترتیب اجرای عملیات بهسازی بزرگراه‌ها و خطوط بی‌آرتی در سال‌جاری، منطبق بر نوع و میزان آسیب‌های وارده خواهد بود.» او با بیان اینکه خروجی سیستم پایش مکانیزه معابر بزرگراهی، راهکارهایی را به‌صورت عدم‌نیاز به اقدامات اجرایی، درزگیری، لکه‌گیری سطحی، لکه‌گیری عمقی و تراش و روکش برای هریک از مقاطع بزرگراهی پیشنهاد خواهد کرد، عنوان کرد: «افزایش دقت تشخیص عوارض سطح معابر در این روش و انطباق اقدامات ترمیمی با نوع و میزان آسیب‌های وارده، نویدبخش صرفه‌جویی 60درصدی در هزینه‌های عملیات نگهداشت معابر بزرگراهی و مسیرهای اتوبوس تندرو است.» صبوری یادآوری کرد که 10درصد کل تماس‌های ثبت‌شده در سامانه‌های نظارت همگانی شهرداری تهران و 55درصد پیام‌های مرتبط با حوزه فنی و عمرانی مربوط به مرمت روکش آسفالت معابر بزرگراهی و غیربزرگراهی است. او همچنین گفت که بهره‌مندی از معابر مناسب یکی از خواسته‌های اصلی شهروندان از مدیریت شهری است و ابراز امیدواری کرد استمرار اقدامات جاری در حوزه نگهداشت معابر، سبب افزایش سطح رضایتمندی عمومی در آینده نزدیک شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید