• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60626
+
-

گسترش همکاری‌های تجاری زنجان با عراق

سرکنسول ایران در اربیل عراق گفت: انتظار ما از اتاق بازرگانی زنجان این است که اولویت‌های صادراتی این استان به ما معرفی شود. به گزارش ایسنا، دیدار اختصاصی تجار و فعالان اقتصادی استان زنجان به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان با سرکنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برگزار شد. 

در این دیدار که در حاشیه نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در اربیل عراق برگزار شد، دو طرف دیدگاه‌ها و نظرات خود را درباره این نمایشگاه و راه‌های تسهیل تجارت با اقلیم کردستان بررسی کردند. سرکنسول ایران در اربیل عراق، حضور زنجانی‌ها را در این نمایشگاه مثبت ارزیابی کرد و افزود: تجار کردستانی نیز از محصولات ایرانی استقبال خوبی داشته‌اند. 

مرتضی عبادی با بیان این‌که کنسولگری ایران در تلاش برای برقراری ارتباط بین دو طرف است، ادامه داد: کنسولگری اگر ظرفیت‌های صادراتی زنجان را بشناسد، می‌تواند ارتباط بیشتر و بهتری با طرف‌های کرد برقرار کند. وی معرفی صحیح محصولات تولیدی و نیاز اقلیم کردستان را یکی از مهم‌ترین موضوعات در تجارت با اقلیم کردستان عنوان کرد و گفت: اتاق بازرگانی زنجان اولویت‌های صادراتی را به ما معرفی کند تا زمینه‌های کار نیز مهیا شود. 

سرکنسول ایران در مرکز اقلیم کردستان عراق با اشاره به این‌که کنسول نیز تجار و فعالان بزرگ اقتصادی این منطقه را از طریق مبادی رسمی اقلیم به طرف ایرانی معرفی خواهد کرد، افزود: با توجه به حضور مطلوب در این نمایشگاه، ما آمادگی برگزاری نمایشگاه مستقل زنجانی‌ها را داریم.

عبادی با بیان این‌که نمایشگاه فروش را در شهرستان‌های بزرگ اقلیم می‌توان برای زنجانی‌ها فراهم کرد، توضیح داد: در حوزه صنعت و ساختمان نیز این آمادگی وجود دارد تا در مناطقی چون موصل نمایشگاه برای زنجانی‌ها و ایرانی‌ها برگزار کنیم. 

وی آمادگی کنسول ایران برای برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در دیگر مناطق چون کرکوک را نیز برای زنجانی‌ها میسر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی چون نمایشگاه اربیل در روابط دو طرف موثر خواهد بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید