• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 29 خرداد 1398
کد مطلب : 60597
+
-

روز افتتاح طرح‌های عمرانی در زنجان

معاون اول رئیس‌جمهوری دیروز سه‌شنبه به‌منظور بهره‌برداری از چند طرح عمرانی و کشاورزی به زنجان سفر کرد

روز افتتاح طرح‌های عمرانی در زنجان

اسحاق جهانگیری دیروزسه‌شنبه به‌منظور افتتاح چند طرح عمرانی و کشاورزی و نیز گفت‌وگو با مسئولان و نخبگان استان به زنجان سفر کرد.

به گزارش ایرنا، در این سفر شرکت پاک حیات با سرمایه‌گذاری خارجی ۴۰ میلیون یورو معادل ۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شریف ابهر با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. 

با بهره‌برداری از این طرح که محصولات شوینده تولید و عرضه خواهد کرد، زمینه اشتغال مستقیم برای ۳۰۰ نفر فراهم می‌شود که در 7 گروه کالایی ۳۲ نوع محصول تولید می‌کند. این کارخانه براساس تکنولوژی روز دنیا توسط کارکنان شرکت پارس حیات در زمینی به مساحت ۱۵۰ هزار متر‌مربع و زیربنای ۴۱ هزار متر مربع در مدت ۱۸ ماه طراحی و ساخته شده است. 

این مجموعه پیش از این با سرمایه‌گذاری ۲۳۰ میلیون یورویی اقدام به تولید محصولات سلولزی می‌کرد که با افتتاح خط تولید جدید مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت به ۲۷۰ میلیون یورو رسید.هیپوکلرید سدیم، پودر ماشین لباسشویی، پودر لباسشویی، پودر ماشین ظرفشویی، مایع دستشویی، نرم‌کننده، مایع پاک‌کننده و جرم‌گیر از محصولات تولیدی این شرکت با برند «تست» است. 

همچنین معاون اول رئیس‌جمهوری در این سفر از خط تولید واگن مترو درون‌شهری ایریکو- بزرگ‌ترین خط تولید و تست واگن مترو کشور در طرح توسعه صنایع ریلی ایرانیان- در شهرستان ابهر بهره‌برداری کرد. میزان سرمایه گذاری در طرح توسعه صنایع ریلی ایرانیان حدود6/10 میلیون یورو بوده و اشتغال‌زایی پیش‌بینی شده در این طرح برای 230 نفر است.

مواد اولیه مصرفی و اصلی این واحد تولیدی شامل انواع بوژی و ورق‌های فولادی است و ظرفیت اسمی پروانه بهره‌برداری آن نیز هزار دستگاه بوده و واگن‌های مسافری،حومه‌ای و شهری مترو از انواع تولیدات این طرح هستند.شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان حدود 53 هزار مترمربع زیربنا دارد و در کیلومتر 17 جاده ابهر - تاکستان اجرا می‌شود.

بهره‌برداری از طرح هزار هکتاری اراضی کشاورزی و افتتاح هم‌زمان طرح‌های آبخیزداری شهرستان خدابنده، بازدید و بهره‌برداری از محصولات اکتیو (مجموعه گروه صنعتی گلرنگ) و شرکت در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور مدیران و برگزیدگان استان برگزار خواهد شد از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر یک روزه بود. 

این خبر را به اشتراک بگذارید