• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 28 خرداد 1398
کد مطلب : 60310
+
-

مجازات سنگین برای قاتلان پلیس

مجازات سنگین برای قاتلان پلیس


مردان تبهکار که در جریان فراری دادن 2متهم، یک مأمور پلیس را در اصفهان به شهادت رسانده بودند به قصاص یا حبس طولانی‌مدت محکوم شدند.
به گزارش همشهری، اعضای این باند متهم بودند که اواسط آبان‌ماه سال گذشته و در جریان تیراندازی به سوی مأموران برای فراری دادن همدستانشان، ستوان‌یکم محمود رفیعی را به شهادت رسانده بودند. ماجرا از این قرار بود که آن روز مأموران پلیس مواد‌مخدر اصفهان پس از مدت‌ها تحقیقات تخصصی ۲ مرد را به اتهام حمل و نگهداری مواد‌مخدر و روانگردان دستگیر و با کشف مقدار زیادی مواد از مخفیگاه آنها که می‌توانست حکم اعدام را برایشان به همراه داشته باشد، آنها را به بازداشتگاه منتقل کردند. بعدازظهر آن روز، مأموران پلیس این 2نفر را برای تفهیم اتهام به دادسرا انتقال دادند و قاضی کشیک برای این افراد قرار تامین صادر کرد و به این ترتیب مأموران می‌بایست متهمان را به زندان تحویل می‌دادند. اما زمانی که آنها قصد تحویل این افراد را به زندان داشتند، روبه‌روی پل زندان مرکزی اصفهان اکیپی 3نفره با خودروی سمند به‌خودروی مأموران حمله کرده و با سلاح وینچستر شروع به تیراندازی کردند. در جریان تیراندازی آنها ستوان یکم محمود رفیعی به شهادت رسید و مردان مهاجم موفق شدند 2متهم دستگیر شده را فراری دهند اما طولی نکشید که تمامی آنها به همراه همان 2تبهکار فراری دستگیر شدند و پس از تکمیل تحقیقات در این پرونده، اعضای این باند چند روز پیش در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان محاکمه شدند.
 به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اصفهان، محمدرضا حبیبی گفت: پس از تکمیل تحقیقات نهایی و تشکیل جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان قتل ستوان یکم شهید محمود رفیعی قضات شعبه اول دادگاه کیفری یک استان در زمان قانونی احکام متهمان این پرونده را صادر کردند. رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان درخصوص حکم متهمان گفت: متهم ردیف اول این پرونده به اتهام مباشرت در قتل عمدی مأمور پلیس از طریق شلیک گلوله با اسلحه شکاری وینچستر به قصاص نفس در ملاعام و درخصوص اتهام وی مبنی بر مساعدت در فراری‌دادن متهمان به 18‌ماه حبس و از بابت اتهام حمله به مأموران دولت به تحمل 4 سال و 6‌ماه حبس و درخصوص اتهام تخریب عمدی خودروی پلیس مبارزه با مواد‌مخدر به تحمل 4 سال و 6‌ماه حبس تعزیری محکوم شد.
محمدرضا حبیبی ادامه داد: برای سایر متهمان نیز با اتهامات معاونت در قتل عمدی و مساعدت در خلاصی دادن متهمان، تمرد نسبت به مأموران دولت، استفاده از سلاح گرم و سرد و... احکام طویل‌المدتی از یک تا 37سال حبس و حبس‌ابد بسته به میزان جرائم ارتکابی‌شان صادر شد. به گفته وی، این احکام قابل فرجام‌خواهی در دیوان‌عالی کشور بوده و پس از طی تشریفات قانونی آن به اجرا درخواهد آمد.

این خبر را به اشتراک بگذارید