• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 60010
+
-

پیشگیری از اعتیاد با حضور تشکل‌های مردمی به‌ سرانجام می‌رسد


دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر گفت: اقدامات درخصوص پیشگیری از اعتیاد و توانمندسازی افراد مبتلا به اعتیاد با حضور مردم و تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد به‌ سرانجام می‌رسد.
به گزارش همشهری به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد‌مخدر، اسکندر مومنی در مراسم افتتاح خانه تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر خراسان رضوی گفت: اگرچه همه تلاش می‌کنند تا جلوی ورود، خرید و فروش و توزیع مواد مخدر گرفته شود اما این امکان که دستگاه‌های دولتی به‌تنهایی بتوانند موضوع مواد‌مخدر را ساماندهی کنند وجود ندارد. مومنی افزود: باید اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه انجام و بازدارندگی درونی ایجاد شود تا کسی به ‌سمت مواد‌مخدر نرود و به‌اعتیاد مبتلا نشود، در کنار آن نیز به‌ کسانی که به آن مبتلا شده‌اند برای درمان و توانمندسازی‌شان کمک شود.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد‌مخدر بیان کرد: این دو اقدام بدون حضور تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و حضور مردم امکان‌پذیر نیست و این دو تلاش با یکدیگر به‌ثمر می‌رسند.
بنابراین همه ما حتما باید تلاش کنیم تا مواد‌مخدر وارد و توزیع نشود و در دسترس قرار نگیرد، اما اگر این اتفاق افتاد باید در کنار آن هم کمک کنیم تا تقاضا کم شود و اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه توسط همه نهادهای مردمی صورت گیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید