• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 27 خرداد 1398
کد مطلب : 59886
+
-

# نه - به - عرضه - سیگار

همزمان با نخستین روز هفته ملی بدون دخانیات کمپین «نه به عرضه سیگار» در چهارمحال و بختیاری فعال شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایرنا گفت: فعالیت موفق این کمپین نیازمند همراهی تشکل‌های مردم‌نهاد، دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی و عموم مردم است. 

«سید راشد جزایری» ادامه داد: در تلاشیم طی هفته ملی بدون دخانیات با مشارکت سوپرمارکت‌ها و مراکز خواربارفروشی عرضه سیگار را در استان محدود و همچنین مراکز زیرزمینی که به عرضه قلیان اقدام می‌کنند را شناسایی و به مراجع قانونی معرفی کنیم. 

وی مدت اجرای کمپین نه به عرضه سیگار را ۳ ماه عنوان کرد و گفت: امید است بتوان در این مدت عرضه سیگار و دخانیات را در استان تنها به مراکز معدود و فروشگاه‌های اختصاصی محدود کنیم. 

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که فروش سیگار به سنین کمتر از ۱۸ سال در کشور ممنوع است، اظهار کرد: این در حالی است که ضمانت اجرایی کافی برای قوانین مبارزه با سیگار در کشور وجود ندارد و این کالا به راحتی در دسترس سنین پایین‌تر قرار دارد.

جزایری با اشاره به برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات در استان، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی، فعال‌سازی پویش عمومی با کمک کودکان، مبارزه با عرضه قلیان در مناطق شهری و به‌ویژه روستایی، مشارکت‌دهی زنان، اجرای برنامه‌های آموزشی در مهدهای کودک و آموزش‌چهره به چهره از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود. شیوع مصرف سیگار در چهارمحال و بختیاری 8/11 درصد و میانگین مصرف دخانیات 8/15 درصد گزارش شده در حالی که مصرف سیگار در کشور 8/10درصد و مصرف دخانیات 15/14درصد است.

امسال هفته ملی بدون دخانیات از ۲۵ تا ۳۱ خرداد با شعار «اماکن عمومی بدون دخانیات، حق شهروندی» نامگذاری شده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید