• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59787
+
-

بهبود کیفیت گازوئیل در 5سال اخیر

پایش سال‌های اخیر سوخت توزیعی در پایتخت نشان می‌دهد کیفیت گازوئیل در جایگاه‌ها، بهبودی خیره‌کننده‌ای داشته است. با توجه به سهم بسزای منابع متحرک در تولید و انتشار آلاینده‌ها و از آنجا که کیفیت سوخت توزیعی در شهر تهران مورد انتقاد کارشناسان و صاحب‌نظران حوزه محیط‌زیست قرار داشت، شرکت کنترل کیفیت هوا از سال 1390اقدام به پایش کیفیت سوخت توزیعی در جایگاه‌های شهر تهران کرده است.

به گزارش همشهری، حسین شهیدزاده، سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این‌باره گفت: در این راستا پارامترهای تأثیرگذار بر آلودگی هوا چون محتوای گوگرد، محتوای بنزن و عدد اکتان در سوخت بنزین و محتوای گوگرد و عدد ستان در سوخت گازوئیل مورد اندازه‌گیری، بررسی و مقایسه قرارگرفته است. چراکه انحراف هر یک از پارامترهای نامبرده از حدود استاندارد باعث افزایش آلاینده‌های خروجی از خودرو شده و مستقیماً بر سلامت مردم و کیفیت زندگی آنها تأثیر خواهد گذاشت. همچنین دستیابی به کیفیت سوخت در محدوده استاندارد به‌منظور فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم برای استفاده از پالایشگرهای آلودگی خودروها به‌ویژه DPF، لازم و اجتناب‌ناپذیر است.
براساس گفته‌های شهید زاده، پس از حصول نتایج آزمایش‌های به‌عمل‌آمده، مشخص شده که طی 5سال گذشته کیفیت گازوئیل (به‌ویژه در محتوای گوگرد) بهبود چشمگیری داشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید