• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59724
+
-

سیاه‌بازی 3 تبهکار برای فروش مجسمه‌های زیرخاکی

سیاه‌بازی 3 تبهکار برای فروش مجسمه‌های زیرخاکی


اعضای باند کلاهبرداری بعد از شناسایی مردان پولدار در شهرهای مختلف و به‌دست آوردن اطلاعاتی درباره آنها نقشه کلاهبرداری خود را عملی می‌کردند. آنها به بهانه فروش مجسمه‌های طلای عتیقه طعمه‌هایشان را فریب داده و پس از دریافت مبالغ میلیونی، مجسمه‌های قلابی به آنها می‌دادند.
به گزارش همشهری، تحقیقات پلیس آگاهی اصفهان برای دستگیری این باند با شکایت یکی از مالباختگان شروع شد. این مرد که در ازای خرید چند مجسمه بی‌ارزش 500میلیون تومان به کلاهبرداران پرداخت کرده بود، در تشریح ماجرا گفت: مدتی قبل موبایلم زنگ خورد. شماره‌ای ناشناس بود و وقتی گوشی را برداشتم، مردی که خودش را مراد معرفی می‌کرد مدعی شد که کارگر چاهکن است و چند روز قبل هنگام حفاری زمین، چند مجسمه طلا پیدا کرده است.
شاکی ادامه داد: مراد اسم یکی از کارگران سابقم را به زبان آورد و گفت که از دوستان کارگر سابقم است و شماره‌ام را از او گرفته. او مدعی بود که از کارگر سابقم شنیده که می‌تواند به من اعتماد کند و برای فروش مجسمه‌های طلا از من کمک بگیرد. با اطلاعاتی که مراد از من داشت، باورم شد که از دوستان کارگر سابقم است و مردی ساده‌ است که حالا گنجی بزرگ پیدا کرده و قصد فروش آن را دارد.
مالباخته گفت: مراد برای اینکه اطمینان مرا جلب کند، مدعی شد که سر یکی از مجسمه‌ها که جدا شده را در اختیارم قرار می‌دهد تا آن را به طلافروشی ببرم و از واقعی بودن مجسمه مطمئن شوم. برای همین با او قرار گذاشتم و سر مجسمه طلایی را گرفتم و آن را نزد طلافروشی که از دوستانم بود بردم. مرد طلافروش گفت که سر مجسمه از طلای 24عیار ساخته شده و ارزش زیادی دارد. من هم به تصور اینکه همه مجسمه‌ها از طلای 24عیار ساخته شده‌اند با مراد وارد معامله شدم و در نهایت قرار شد در ازای 500میلیون تومان، 16مجسمه طلا و عتیقه از او بخرم. من این مبلغ را به وی پرداخت کردم و او هم مجسمه‌های طلایی را در اختیارم قرار داد اما پس از معامله وقتی مجسمه‌ها را نزد طلافروش بردم، فهمیدم که همه آنها تقلبی هستند و هیچ ارزشی ندارند و سرم کلاه رفته است. با این شکایت، تیمی از کارآگاهان برای شناسایی و دستگیری مرد کلاهبردار وارد عمل شدند. سردار مهدی معصوم‌بیگی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: با تحقیقات تخصصی، سرنخ‌هایی از مرد کلاهبردار به‌ دست آمد و مخفیگاه او در اصفهان شناسایی و وی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. متهم ضمن اعتراف به کلاهبرداری از شهروند اصفهانی، مدعی شد که نقشه را با همدستی 2نفر از دوستانش عملی کرده است. او گفت که دوستانش پس از شناسایی افراد پولدار در شهرهای مختلف، مشخصات و اطلاعاتی درباره آنها جمع‌آوری می‌کردند و وی پس از تماس با این افراد، خودش را کارگر جا زده و به بهانه فروش مجسمه‌های طلا کلاهبرداری می‌کرد.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: با دستگیری 2همدست متهم، از مخفیگاه این باند 4عدد قالب جهت ریخته‌گری و ساخت مجسمه تقلبی، دلار و 4دستگاه خودرو کشف شد و متهمان اعتراف کردند که با این شگرد از ۱۳نفر در استان‌های مختلف کشور بیش از یک‌میلیارد و 600میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند. به گفته وی، برای هر 3کلاهبردار قرار قانونی صادر شده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از آنها به پلیس آگاهی اصفهان مراجعه کنند.


این خبر را به اشتراک بگذارید