• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59722
+
-

متهمان اتوبوس مرگ دانشگاه آزاد در دادگاه

داخلی
متهمان اتوبوس مرگ دانشگاه آزاد در دادگاه


5‌ماه پس از حادثه هولناک واژگونی اتوبوس دانشجویان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات که در جریان آن 10نفر جان خود را از دست دادند، نخستین جلسه رسیدگی به این پرونده با حضور اولیای دم و چند نفر از مسئولان دانشگاه آزاد به‌عنوان متهم برگزار شد.
به گزارش همشهری، در این جلسه که صبح دیروز در شعبه 1057مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به قرائت کیفرخواستی 40صفحه‌ای علیه متهمان پرونده پرداخت. متهمان پرونده شامل رئیس دانشگاه علوم تحقیقات، مدیرعامل و رئیس هیأت‌مدیره شرکت پیمانکار اتوبوس‌های این دانشگاه و راننده متوفی اتوبوس هستند که اتهامات‌شان از سوی نماینده دادستان قصور و کوتاهی و عدم‌نظارت بر پیمانکار اتوبوس‌های دانشگاه اعلام شد.
پس از قرائت کیفرخواست، خانواده‌های قربانیان حادثه یک به یک در جایگاه ایستادند و گفتند خواسته آنها اشد مجازات مقصران این حادثه است. پسر رحمان عقلمند، راننده متوفی اتوبوس که او نیز یکی از شاکیان است، گفت: پیمانکار همه تقصیرات را به گردن پدر من انداخت و در این مدت حق و حقوق پدرم را قطع کردند. ما حتی برای برگزاری مراسم تدفین پدرم دچار مشکلات مالی بودیم و مجبور شدیم به‌خاطر آبرویمان پول قرض کنیم. بعد از این حادثه هم حقوق پدرم قطع شده و ما مشکلات زیادی داریم. سایر اولیای دم نیز اعلام کردند به‌خاطر عزیزان ازدست‌رفته‌شان تا آخر این پرونده را دنبال خواهند کرد و تنها مجازات مقصران می‌تواند مرهمی بر داغ‌شان باشد. در ادامه این جلسه، متهمان به دفاع از خود پرداختند و حاضر نشدند اتهامات‌شان را بپذیرند.
همچنین پیمانکار اتوبوس‌های دانشگاه تلاش کرد این حادثه را به گردن راننده اتوبوس بیندازد و در ادامه وکلای مدافع متهمان به دفاع از آنان پرداختند و سرانجام پس از 3ساعت ختم جلسه اعلام شد و قرار است در جلسه دیگری به این پرونده رسیدگی شود. پدر نگار باب‌الحوائجی، یکی از دانشجویان قربانی این حادثه پس از پایان محاکمه به همشهری گفت: وقتی نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد، متوجه شدیم که قوه قضاییه در این پرونده تلاش زیادی انجام داده است. همچنین رئیس دادگاه تلاش می‌کرد با تحقیق از متهمان زوایای پنهان این پرونده را موشکافی کند و همه خانواده‌های داغدار دلگرم شدند. هرچند هر حکمی در این دادگاه صادر شود، دیگر عزیزان ازدست‌رفته‌مان برنخواهند گشت اما امیدواریم با حکمی که دادگاه صادر می‌کند دیگر شاهد چنین کوتاهی‌هایی نباشیم. ما به رأی دادگاه امیدواریم.  
براساس این گزارش، روز ۵ دی‌ماه ۱۳۹۷ در جریان واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و ‌تحقیقات تهران در محوطه این دانشگاه ۱۰ نفر جان خود را از دست دادند و ۲۸ نفر مصدوم شدند.





 

این خبر را به اشتراک بگذارید