• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59617
+
-

توزیع ۱۰ هزار تن شکر در لرستان

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از توزیع ۱۰ هزار و ۲۳۰ تن شکر با قیمت 3400 تومان مصوب دولتی در این استان طی 3 ماه ابتدایی امسال خبر داد. به گزارش فارس، حسین دالوند بیان کرد: از این میزان شکر ۲ هزار تن تولید لرستان، 3۳۰۰ تن تولید همدان، هزار تن تولید اصفهان و ۴۳۰ تن تولید خوزستان بوده است. اکنون 3۵۰۰ تن شکر تولیدی اصفهان نیز در حال توزیع در لرستان است.

این مسئول گفت: سازمان صمت به هیچ وجه به زنبورداران شکر نداده است و این کار را جهاد کشاورزی انجام می‌دهد. دالوند در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به نحوه توزیع شکر در لرستان اظهار کرد: افراد متقاضی دریافت شکر در حوزه صنعت، با مجوز معاونت صنعتی سازمان و بعد از آنالیز کامل، به معاونت بازرگانی معرفی می‌شوند و این معاونت نیز پس از بررسی‌های دقیق اقدام به صدور حواله برای آنها می‌کند.

وی افزود: همچنین شکر مورد نیاز صنوف از طریق اتحادیه قنادان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. از سوی دیگر، بخشی از شکر مورد نیاز خانواده‌ها از طریق اتاق اصناف در اختیار آنها قرار می‌گیرد. دالوند در ادامه با اشاره به این‌که بخشی از شکر مورد نیاز مردم از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتمد به عنوان عرضه‌کنندگان شکر با نرخ دولتی در نظر گرفته شده‌اند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: هیچ کمبودی در زمینه تامین شکر با نرخ دولتی 3۴۰۰ تومان وجود ندارد و در تمامی شهرستان‌های استان شاهد عرضه آن هستیم.دالوند گفت: اگر افراد مشاهده کردند که شکر با قیمت بالاتر از نرخ مصوب اعلام شده به فروش می‌رسد، می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۲۴ در میان بگذارند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد شود.

وی ادامه داد: همچنین، در 3 ماه ابتدایی امسال ۲۰۰ تن شکر در بسته‌بندی ۹۰۰ گرمی با قیمت مصوب 4 هزار تومان از طریق فروشگا‌ه‌های مختلف لرستان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.دالوند با اشاره به این‌که امسال ۱۲۵۰ تن شکر با نرخ دولتی به منظور تنظیم بازار به قند تبدیل شده است، گفت: این محصول نیز با نرخ مصوب هر کارتن 28 هزار و 500 تومان با آرم تنظیم بازار در استان در حال توزیع است.

این خبر را به اشتراک بگذارید