• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59606
+
-

بهره‌مندی ۱۱۹ کودک کار از خدمات بهزیستی

معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان با بیان این‌که کودکان خیابانی از گروه‌های هدف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی هستند گفت: ۱۱۹ کودک کار از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند شدند. 

«ساره امیرجان» در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که موضوع کودکان خیابانی از گروه‌های هدف دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی محسوب می‌شود اضافه کرد: حضور کودکان در خیابان‌ها امکان ابتلای آنها را به انواع آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهد. 

وی افزود: باهدف کاهش پیامدهای ناشی از کار کودکان بهزیستی استان سمنان به ارائه خدمات به این قشر از جامعه می‌پردازد. معاون اجتماعی بهزیستی استان سمنان با بیان این‌که سال گذشته به ۷۴ نفر از این کودکان در استان و خانواده‌های آنها خدمات لازم ارائه‌شده است اظهارکرد: اعتبارات تخصصی در ردیف ساماندهی و توانمندسازی کودکان خیابانی با هدف توانمندسازی، حمایت تحصیلی و پیشگیری از بازماندگان از تحصیل و عیدانه به کودکان واجد شرایط اختصاص ‌یافته است.

 امیرجان بیان کرد: بخشی از کودکان کار تحت حمایت بهزیستی استان سمنان که در سال ۹۶ ترخیص شدند و نیازمند حمایت در سال ۹۷ بودند نیز خدمات تخصصی این سازمان را دریافت کردند. 

وی افزود: رفع مشکلات موضوع کودکان کار فقط در حوزه بهزیستی نیست و این موضوع می‌طلبد تا دستگاه‌های متولی نیز در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشند و هم‌راستا با بهزیستی گام بردارند تا این کودکان از زندگی مطلوبی برخوردار شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید