• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59563
+
-

برگزاری جشنواره تابستانه مهارت در قم

سرپرست معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی قم گفت: جهاد دانشگاهی قم برای تابستان امسال جشنواره تابستانی مهارت برگزار می‌کند. به گزارش ایسنا، «سیدعلی حسینی» افزود: جهاد دانشگاهی استان قم برای فصل تابستان، جشنواره تابستانه مهارت را در سطوح مختلف سنی و 2 گروه دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار می‌کند. وی افزود: برای دانش‌آموزان طرح مدرسه تابستانه مهارت برنامه‌‌ریزی شده است که در 2 گروه سنی 7تا12 سال و 13تا17سال برگزار می‌شود. 

مدرسه مهارت همچنین شامل 2 ایستگاه «هنر وخلاقیت» و «مهارت و خلاقیت» است. سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: در ایستگاه هنر و خلاقیت، دوره‌های آموزشی و توانمندسازی طراحی و نقاشی، خوشنویسی، عروسک سازی، عکاسی، نجوم، مهارت‌های زندگی، زبان انگلیسی، کامپیوتر و تبلت، کار گروهی و خلاقیت و تندخوانی به صورت یک بسته مهارتی در قالب 180ساعت کلاس آموزشی ارائه می‌شود. 

وی ادامه داد: در ایستگاه مهارت و خلاقیت نیز دوره‌های آموزشی و توانمندسازی رباتیک و هواپیمای سبک، چرتکه، کامپیوتر و تبلت، زبان انگلیسی، مهارت‌های زندگی، کار گروهی و خلاقیت در قالب180ساعت کلاس آموزشی به متقاضیان ارائه می‌شود. حسینی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی در 2 منطقه از شهر قم و از یکم تیر با ظرفیت محدود برگزار می‌شود. مرکز IT جهاد دانشگاهی در کوچه 28خیابان شهید منتظری و مرکز علوم انسانی جهاد دانشگاهی نبش کوچه49 باجک برگزار‌کننده این دوره‌های آموزشی هستند.

 وی تأکید کرد: هدف در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، صرفا بیان مبانی نظری نیست و این دوره‌ها بر اساس توانمندسازی و مهارت‌افزایی شرکت‌کنندگان تدوین شده است و درصدد هستیم تا کار گروهی، خلاقیت و مهارت فراگیران در این دوره‌ها تقویت شود؛ همچنین همه دوره‌ها شغل‌محور، پروژه‌محور و مهارت‌محور هستند. سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی قم با اشاره به طرح دانشجویی جشنواره تابستانه مهارت گفت: برای دانشجویان نیز در جشنواره تابستانه مهارت، پکیج‌های مختلف آموزشی متناسب با رشته‌های تخصصی تدوین شده است.

وی اضافه کرد: دوره‌های عمومی، دوره‌های آمار و ریاضی، دوره طراحی‌های گرافیکی و آموزش نرم‌افزار‌های تخصصی از جمله دوره‌های تدوین شده برای دانشجویان است که به صورت فشرده در تابستان برگزار می‌شود.

حسینی اظهار کرد: به فراگیران جشنواره تابستانه مهارت جهاد دانشگاهی، گواهینامه و مدرک معتبر بین‌المللی ارائه می‌شود که قابلیت ترجمه دارند. همچنین نکته حائز اهمیت در دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی، استفاده از استادان برجسته و معتبر است که علاوه بر سابقه دانشگاهی سابقه عملی و اجرای پروژه را نیز دارا هستند. وی با بیان این‌که ظرفیت دوره‌ها محدود است گفت: متقاضیان برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی، می‌توانند به وب‌سایت معاونت آموزشی به آدرس www.31654.ir مراجعه کنند یا با شماره تماس 31654 برای دریافت مشاوره و ثبت نام تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید