• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59601
+
-

رایزنی‌های اقتصادی ایران و روسیه در اصفهان

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان گفت: اختتامیه پانزدهمین نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در این استان برگزار می‌شود.

«علیرضا سالاریان» در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آخرین نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه روز سه‌شنبه هفته جاری در اصفهان برگزار می‌شود و در این نشست، اسناد توافق شده برای توسعه همکاری‌های اقتصادی به امضای طرفین می‌رسد.

پانزدهمین نشست مشترک ایران و روسیه روزهای ۲۶ و ۲۷ خرداد در تهران و روز ۲۸ همین ماه در اصفهان برگزار می‌شود.

همزمان با این اجلاس، سومین نشست کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه برگزار خواهد شد، توسعه و گسترش همکاری‌های استانی و منطقه‌ای، حمایت جدی کارگروه از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران دو کشور و تلاش در جهت حل و فصل قانونی مشکلات مرتبط، فراهم کردن زمینه اطلاع تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور از ظرفیت‌ها و نیازهای موجود در استان‌ها و تشکیل تیم اجرایی مشترک از جمله اهداف کارگروه مشترک همکاری‌های استانی و منطقه‌ای ایران و روسیه است. همکاری‌های اقتصادی روسیه و ایران در یک سال گذشته با خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام و تحریم‌های پی‌درپی تهران و مسکو از سوی واشنگتن شکل و ماهیت تازه‌ای به خود گرفته و با تغییراتی مواجه شده است، چراکه هر دو کشور مخالف سیاست‌های یک‌جانبه و غیر قانونی آمریکا علیه کشورهای مستقل هستند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در ادامه با اشاره به گشایش یازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی اصفهان که اواخر ماه جاری در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، اظهار کرد: برای شرکت در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه سفرا و رایزنان بازرگانی برخی از کشورها دعوت شدند که تاکنون حضور سفرای ازبکستان، پاکستان و عمان در این مراسم قطعی شده است.

سالاریان اضافه کرد: همچنین از شرکت‌ها و مسئولان گردشگری کشورهای خواهرخوانده اصفهان در این نمایشگاه دعوت شده است که تاکنون کشورهای اسپانیا، مالزی، چین و کویت برای شرکت در این رویداد فرهنگی اعلام آمادگی کرده‌اند.

شهر تاریخی اصفهان با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سنت‌پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید