• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59591
+
-

افزایش 5/2 برابری سرمایه‌گذاری در سمنان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان از افزایش 2 برابری درخواست جواز تولید و سرمایه‌گذاری این استان خبر داد و گفت: مساحت زمین‌هایی که توسط شهرک‌های صنعتی استان سمنان به صاحبان صنایع واگذارشده نیز بیش از 5/2 برابر افزایش داشته و تعداد جوازهای صادرشده هم 2 برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، «حشمت‌الله عسگری» در جلسه بررسی مشکلات بانکی برخی واحدهای تولیدی استان سمنان که با حضور رئیس اداره اعتبارات بانک صنعت و معدن کشور در سمنان برگزار شد افزود: بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود، میل به سرمایه‌گذاری در استان سمنان به‌شدت در حال افزایش است. 

وی اظهار کرد: باوجود مساعدت‌های انجام‌شده، همچنان نیاز است تا بانک صنعت و معدن در استان سمنان از منابع تحت اختیار خود، توجه جدی‌تری به بحث صنعت داشته باشد. 

عسگری بیان کرد: سمنان، استانی صنعتی و شناخته‌شده است و واحدهای بسیار بزرگ و خوبی در این استان در حال فعالیت هستند که باید به این حوزه توجه بیشتری شود. 

وی اضافه کرد: در سال 97، باوجود همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود در کشور، قراردادهای منعقدشده در شهرک صنعتی نسبت به سال قبل از آن، 5/1 برابر افزایش داشته که رقم بسیار قابل ‌توجهی است. 

عسگری افزود: همکاری بین مسئولان استان و همچنین مساعدت مدیران بانک‌های عامل استان با سرمایه‌گذاران برای تأمین منابع مالی آنها، در این موفقیت بسیار تأثیرگذار بوده است. 
وی گفت: استان سمنان به‌واسطه ظرفیت‌های مطلوب صنعتی باید به‌صورت ویژه‌تر مورد حمایت و توجه قرار گیرد. عموم واحدهای موفق استان سمنان دنبال طرح توسعه بوده و به‌واقع می‌توان گفت شرط حیات این واحدها در تکمیل کردن زنجیره‌های تولید آنهاست. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار سمنان بیان کرد: واحدهای تولیدی استان در صورت صادرات کالا باید عملکرد خود را در استان سمنان اظهار کنند. 

عسگری گفت: مالیات نیز مقوله مهم دیگری است که پرداخت آن توسط واحدهای تولیدی در استان سمنان از سوی مدیران و صاحبان این صنایع باید به‌صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد. 
وی افزود: انجام گردش مالی واحدهای صنعتی از طریق شبکه بانکی استان یکی از الزامات بهره‌مندی این واحدها از تسهیلات است و اجرای این سه موضوع، قطعاً به سود واحدهای صنعتی، بانک‌ها و مجموعه استان خواهد بود. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید