• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59547
+
-

اراکی‌ها صاحب بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور می‌شوند

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از افتتاح کتابخانه عمومی مرکزی استان مرکزی در سال ۹۹ به عنوان بزرگ‌ترین پروژه ساخت کتابخانه عمومی در کشور خبر داد. 

به گزارش مهر، «علیرضا مختارپور» در حاشیه بازدید از فرایند ساخت کتابخانه مرکزی استان در اراک، با اشاره به برگزاری نشست معاونان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مسئولان استانی اظهار کرد: در این نشست موضوعاتی برای همکاری و هم‌افزایی تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

وی ادامه داد: در کشور تعداد مراکز استانی دارای کتابخانه مرکزی اندک است و از طرفی احداث این کتابخانه مرکزی یکی از پروژه‌هایی است که به دلیل مسائل مالی مدتی متوقف مانده بود به طوری که از سال ۸۴ زمین ساخت این کتابخانه انتخاب شد و از سال ۹۳ احداث این پروژه آغاز شده است. 

مختارپور افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه قرار شد با همت مضاعف، مشارکت و هم‌افزایی مسئولان استان و همچنین مساعدت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مراحل ساخت این پروژه تا سال آینده به اتمام برسد. دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: این کتابخانه بنا به آمار مساحت و فضا، بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی کشور محسوب می‌شود و امیدواریم در سال ۹۹ شاهد افتتاح این پروژه ملی باشیم. 

مختارپور گفت: مساحت این کتابخانه ۱۹ هزار متر‌ مربع است و در 7 طبقه ساخته می‌شود و شامل سالن مطالعه نابینایان، کم‌بینایان، ترمینال‌های کامپیوتری، آرشیو مطبوعات و … خواهد بود. دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر اساس قانون به عنوان بهره‌بردار در فرایند ساخت و تکمیل کتابخانه‌هایی که توسط دولت، بخش خصوصی و خیران ساخته می‌شود، حضور دارد و از طرفی در تجهیز، تامین منابع، کارکنان و خدمات مربوطه نیز مشارکت می‌کند. 

وی افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علاوه بر وظایف فوق در مرحله ساخت بعضی از پروژه‌ها مشارکت‌هایی انجام می‌دهد و این موارد شامل پروژه‌های کتابخانه مرکزی می‌شود. مختارپور بیان کرد: تاکنون مبلغ ۱۳ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه صرف شده و اعتباری ۲۳ تا ۲۵ میلیارد تومانی برای تکمیل این پروژه پیش‌بینی می‌شود. 

وی گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعتباری به مبلغ ۵ میلیارد تومان برای تکمیل این کتابخانه تخصیص داده و همچنین مقرر شد استانداری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان(اعتباری که مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهوری و اعتبارات استان است) برای تکمیل این پروژه اختصاص دهد. دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به نقش خیران در تکمیل و ساخت کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: از ظرفیت خیران در تکمیل و تاسیس این پروژه در بحث نما و بخش‌های مختلف استفاده خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید