• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59544
+
-

خسارت سیل اخیر به 3 روستای دامغان

بارش شدید باران و تگرگ در روز 24 خرداد  موجب جاری شدن سیلاب و آب‌گرفتگی در بسیاری از مناطق شهرستان دامغان و وارد شدن خسارت به 3 روستا شد.

فرماندار دامغان در این مورد در گفت‌و‌گو با ایرنا  گفت: بارندگی شدید همراه با جاری شدن سیلاب موجب آب‌گرفتگی در بسیاری از مناطق شهر دامغان شد که این آب‌گرفتگی هیچ‌گونه خسارت به شهر وارد نکرده است.

«علی اصغر مجد» ادامه داد: در پی بارندگی شدید، 3 روستای بخش مرکزی دامغان شامل طاق، جزن و محمد‌آباد دچار خسارت شدند.

وی بیان کرد: بیشترین خسارت وارده به مناطق مختلف شهرستان، مربوط به بخش کشاورزی بوده است.

مجد ادامه داد: نیروهای انتظامی، راهداری، امدادی و ستاد مدیریت بحران پس از وقوع سیلاب در منطقه حاضر شدند و اقدام‌های اولیه را به مناطق سیل زده ارائه کردند.
فرماندار دامغان اضافه کرد: میزان بارش در شهر دامغان طبق اعلام هواشناسی بیش از ۱۷ میلی‌متر گزارش شده است که این میزان بارش در سال جاری بی‌سابقه بوده است.

بخشدار مرکزی دامغان نیز افزود: ۲ واحد مسکونی در روستای جزن دامغان دچار آب‌گرفتگی شد که با حضور نیروهای هلال احمر، در کمترین زمان، آب موجود در منازل تخلیه شد.
«ابوالحسن ایمانی» اظهار کرد: سیلاب علاوه بر روستای جزن، به روستاهای محمدآباد و طاق نیز وارد شده و خسارت به زیرساخت‌های روستایی وارد کرده است.

وی اضافه کرد: تخریب پل، آب‌گرفتگی اراضی کشاورزی، تخریب بندهای خاکی، پر شدن رودخانه‌ها و جاری شدن رواناب از خسارت‌های وارد شده به این سه روستاست.
ایمانی بیان کرد: با توجه به بارش شدید باران و حجم سیلاب، اکنون همه روستاهای جنوبی دامغان در مسیر رودخانه‌ها و حواشی روستا دچار آب‌گرفتگی هستند.

بخشدار مرکزی دامغان گفت: خسارت وارده از وقوع سیلاب به روستاهای شهرستان مالی بوده و تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر خسارت جانی و گرفتاری در سیلاب گزارش نشده است.
مدیر جهاد کشاورزی دامغان نیز اظهار کرد: وسعت حجم آب ناشی از سیلاب در روستاهای جنوبی دامغان، موجب وارد شدن خسارت به سه بند خاکی شده است.

«محسن طباطبائیان» بیان کرد: با توجه به جاری شدن سیلاب به سمت بندهای خاکی، ظرفیت چهار بند خاکی در جنوب دامغان نیز تکمیل شده است.
وی ادامه داد: با همکاری نیروهای راهداری و جهاد کشاورزی، تخلیه چند بند خاکی برای جلوگیری از بروز مشکلات در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی دامغان اضافه کرد: به دلیل وقوع سیلاب بسیاری از باغ‌ها و اراضی کشاورزی شهرستان متحمل خسارت‌های جزئی و کلی شده‌اند که این خسارت، به اقتصاد منطقه لطمه وارد می‌کند. سرپرست راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای دامغان نیز افزود: اکنون تردد در همه محورهای شهرستان بدون مشکل در حال انجام است و آب‌گرفتگی‌ها به صورت عمده در حاشیه جاده است که در صورت ورود به محورها، با حضور عوامل راهداری، در سریع‌ترین زمان بازگشایی می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید