• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59522
+
-

ایجاد ۳۸۰ فرصت جدید شغلی در بوم‌گردی‌های کرمان

اشتغال
ایجاد ۳۸۰ فرصت جدید شغلی در بوم‌گردی‌های کرمان

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ۱۲۶ اقامتگاه بوم‌گردی در سال ۹۷ راه‌اندازی شد که زمینه اشتغال مستقیم ۳۸۰ نفر را مهیا ساخته‌اند و ۶۰ درصد این اشتغال متعلق به زنان است. 

 «غلامرضا فرخی» در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این‌که ۳۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان فعال هستند افزود: در طول 3 سال اخیر 1۲۰۰ نفر در اقامتگاه‌های بوم‌گردی این استان مشغول به کار شده‌اند که از این تعداد ۶۲۱ نفر زن و مابقی مرد هستند. 

وی گفت: استان کرمان رتبه اول اقامتگاه‌های بوم‌گردی کشور را دارد و ظرفیت اقامت در واحدهای بوم‌گردی استان کرمان 9۷۳۰ نفر است و ۷۱ اقامتگاه بوم‌گردی در روستاهای هدف گردشگری راه‌اندازی شده است. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اظهار کرد: ۵۵۰ نفر در مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری استان در سال ۹۷ مشغول فعالیت شده‌اند و در این صنعت با کمترین سرمایه‌گذاری می‌توان اشتغال مستقیم و غیرمستقیم زیادی ایجاد کرد. 

وی تاکید کرد: مدیریت کارآمد، نیروی کار آموزش‌دیده، سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، فرهنگ‌سازی عمومی لازمه اشتغال‌زایی در صنعت گردشگری است و باید با همکاری بخش خصوصی زمینه آماده‌سازی زیرساخت‌های اقامتی و تبلیغاتی را بیش از گذشته فراهم آوریم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید