• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59504
+
-

افتتاح پروژه آب‌گیری باطله در زرند

محیط زیست
افتتاح پروژه آب‌گیری باطله در زرند

پروژه آب‌گیری و بازیافت آب کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند به عنوان پروژه زیست‌محیطی و اولین واحد آب‌گیری از باطله در ایران، با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت، افتتاح شد. 

به گزارش ایرنا، در این آیین که استاندار کرمان و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شاه‌بیت کار ما امروز رونق تولید است و اساس و معیار تصمیمات ما هم باید همین باشد. 

 «رضا رحمانی» افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و دولت پشتیبان بخش خصوصی است و هیچ محدودیتی در تولید نداریم و باید هماهنگ باشیم تا موانع را برطرف کنیم. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که شرکت میدکو و ایمیدرو کارهای خوبی را در منطقه شروع کرده‌اند تصریح کرد: شهرستان زرند از آن شهرستان‌هایی است که می‌تواند بیکاری در آن کاهش یابد. 

کاهش مصرف آب 

مدیرعامل کارخانه کنسانتره فکورصنعت زرند گفت: این پروژه که با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده در کاهش مصرف ۷۰ درصدی آب صنایع فعال منطقه مؤثر است. 

 «محمدرضا شیخ‌زاده» افزود: این یک پروژه زیست‌محیطی و اولین واحد آب‌گیری از باطله در ایران است و میزان بازیافت آب آن ۶میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر در سال است. 

کارخانه کنسانتره فکور صنعت زرند در سال ۹۷ به بهره‌برداری رسید و ۱۶۰ نفر  اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید