• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59516
+
-

عقیم‌سازی سگ‌های بدون‌صاحب

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس از آغاز طرح عقیم‌سازی سگ‌‌های بدون‌صاحب با راه‌اندازی کمپ نگهداری حیوانات برای نخستین بار در استان هرمزگان خبر داد. 

به گزارش ایسنا «اسماعیل موحدی‌نژاد» با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به درخواست‌های مکرر شهروندان و مسئولان مبنی بر لزوم جمع‌آوری سگ‌های بدون‌صاحب، این طرح با جدیت در دستور کار قرار گرفته است. 

وی افزود: هرگونه ادعا مبنی بر رفتار خلاف دستورالعمل‌های بالادستی در ارتباط با این سگ‌ها، کذب است. 

معاون خدمات شهری شهرداری بندرعباس بیان کرد: شهروندان علاقه‌مند سمن‌های دوست‌دار و حامی حقوق حیوانات نیز می‌توانند کمک‌های خود شامل غذا و سایر مایحتاج برای بهبود وضعیت سایت نگهداری را به این مرکز تحویل دهند. 

موحدی‌نژاد بیان کرد: شهرداری بندرعباس با سرمایه‌گذاری جالب توجه و آماده‌سازی این سایت نگهداری، امکاناتی مانند یک‌هزار متر مربع زمین محصور، نصب فنس و سایه‌بان مناسب، حوضچه آب، کانال و چاه ویژه دفع فاضلاب، انتخاب پیمانکار مجرب و غیره را فراهم کرده و به‌زودی نیز اتاق عمل‌های جراحی و عقیم‌سازی نیز آماده‌سازی می‌شود. 

این مقام مسئول تاکید کرد: این اقدامات در پاسخ به درخواست‌های مکرر شهروندان و دوست‌داران حقوق حیوانات مبنی بر جمع‌آوری و نگهداری انجام شده است. 

معاون خدمات شهری شهردار بندرعباس تصریح کرد: با انجام غربالگری، افرادی که متقاضی دریافت برخی از این سگ‌ها برای استفاده به عنوان نگهبان و غیره هستند، می‌توانند طبق شرایط ایجادشده و با تعهد نسبت به مواردی مانند حمایت و نگهداری صحیح، پذیرش مسئولیت داشته باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید