• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 26 خرداد 1398
کد مطلب : 59511
+
-

جامعه کارگری استان به طرح ملی کنترل فشار خون پیوست

سلامت
جامعه کارگری استان به طرح ملی کنترل فشار خون پیوست

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت برای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون، جامعه کارگری، کارآفرینی و تعاونگران استان به این طرح پیوستند. 

«مهرداد جهاندیده» در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون بالا و با هدف پایش فشار خون افراد بالای ۳۰ سال، جامعه کار و تولید استان به این طرح پیوستند. 

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با اجرای این طرح آگاهی جامعه هدف نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص به‌موقع و کنترل فشار خون بالا افزایش می‌یابد و افراد با مراجعه به مراکز بهداشت کار، خانه‌های بهداشت کارگری و ایستگاه‌های بهگر می‌توانند با اطلاع از وضعیت فشار خون خود نسبت به درمان به موقع اقدام کنند. 

وی افزود: کاهش مرگ و میرهای ناشی از فشار خون با اطلاع‌رسانی، آموزش و حساس‌سازی مردم در سطح وسیع نسبت به آثار فشار خون هدف نخست این طرح است.  

جهاندیده گفت: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر ۶۰ واحد کارگری استان در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از خدمات مشاوره و سنجش بهره‌‌مند می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید